A gyenge karácsonyi szezonban is nagy kereslet volt a digitális kameráira és a lapos tévéire. A forgalom mennyiségi növekedése némiképp ellensúlyozta a számítógépek és a DVD-lejátszók kényszerű árcsökkentését.
A világ legnagyobb fogyasztói elektronikai gyártója 125,43milliárd jen (1,06 milliárd dollár) csoportszintű nettó nyereséget ért el az üzleti éve decemberrel zárult harmadik negyedében, 95,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Éves profitjának nagy részét hagyományosan a karácsonyi negyedév hozza.
Az elektronikai részleg működési nyeresége 14,1 százalékkal 82,1 milliárd jenre (691,8 millió dollár) emelkedett. A filmgyártásban 31,7 milliárd jenre nőtt a működési eredmény a 2001. utolsó negyedévi 300 millióról. A játék üzletág 7,9 százalékkal 71,7 milliárd jenre növelte a működési nyereségét, a zeneipari részlegben ellenben 9,5 százalékkal 20,9 milliárd jenre csökkent ez az eredmény.
Bejelentették azt is, hogy a svéd Ericssonnal együtt további 300 millió eurót ruháznak be fele-fele arányban kettejük mobiltelefon-gyártó vegyesvállalatába, a Sony Ericsson Mobile Communicationsbe a mostani negyedévben, javítandó a veszteséges vállalkozás pénzügyi helyzetét. A vállalkozás 69 millió eurós veszteséget szenvedett az elmúlt negyedévben, az egy évvel korábbi 139 millió eurós veszteség helyett. A bevétel 18 százalékkal 1,235 milliárd euróra nőtt 7,1 millió készülék eladásából, ez 4 százalékkal több volt, mint egy évvel azelőtt.
A PlayStation húzta a Sonyt
A japán Sony Corp. szerdán tiszta nyeresége nagy növekedését jelentette a legutóbbi negyedévről, mert elektronikus játéka, a PlayStation 2 jól ment, és a filmrészlegben a Pókembernek újabb lökést adott a DVD-s megjelenés.