A TQM szerepe a stratégia megvalósításában
A vevőkkel a TQM szellemében működő vállalatok oly értelemben foglalkoznak, hogy igényeik kielégítése lehetővé teszi az árbevétel és a nyereség növelését. A termékek minőségét a vállalat működése szükségszerű feltételének tartják, nem pedig versenyelőnynek. A marketinget nem lehet ma már a minőségre alapozni. A TQM hatása a vállalat gazdasági eredményeire nem a minőség révén, hanem a vállalat szervezettségén és operatív tevékenységén keresztül hat.
A vizsgált szervezetek mindegyike hangsúlyozta, hogy a TQM alkalmazása során az emberekre fordítanak nagy figyelmet. A minőségmenedzsment hagyományos módszerei (mérés, kalibrálás, regisztrálás stb.) jelenleg közhelyeknek hatnak. A minőségmenedzsment lényege ma az emberi erőforrásokkal való foglalkozás. A munkatársaknak kell megérteniük, hogy mit kíván és mit értékel a vevő; a vevők követelményeit az emberek munkájával lehet kielégíteni.
A TQM nem a termékek minőségére irányuló mozgalom, hanem újfajta vállalati kultúrát jelent. Ez az új kultúra segíti a vállalati célok és ezek megvalósítását szolgáló stratégia kialakítását.
Forrás: OMIKK
Kapcsolódó anyagok
A teljeskörű minőségirányítás
Gyakorlati TQM
A TQM megvalósítása és stratégiai hatása
A vállalatok döntési folyamataiban nem tükröződtek vissza olyan korszerű elvek, mint stratégiai tanulás, tudásmenedzsment, innováció vagy az adminisztráció csökkentése. Többek között ezen területek fejlesztését szolgálja a stratégiai minőségmenedzsment és a teljeskörű minőségmenedzsment.