2p

A vállalatok döntési folyamataiban nem tükröződtek vissza olyan korszerű elvek, mint stratégiai tanulás, tudásmenedzsment, innováció vagy az adminisztráció csökkentése. Többek között ezen területek fejlesztését szolgálja a stratégiai minőségmenedzsment és a teljeskörű minőségmenedzsment.

A TQM szerepe a stratégia megvalósításában

A vevőkkel a TQM szellemében működő vállalatok oly értelemben foglalkoznak, hogy igényeik kielégítése lehetővé teszi az árbevétel és a nyereség növelését. A termékek minőségét a vállalat működése szükségszerű feltételének tartják, nem pedig versenyelőnynek. A marketinget nem lehet ma már a minőségre alapozni. A TQM hatása a vállalat gazdasági eredményeire nem a minőség révén, hanem a vállalat szervezettségén és operatív tevékenységén keresztül hat.

A vizsgált szervezetek mindegyike hangsúlyozta, hogy a TQM alkalmazása során az emberekre fordítanak nagy figyelmet. A minőségmenedzsment hagyományos módszerei (mérés, kalibrálás, regisztrálás stb.) jelenleg közhelyeknek hatnak. A minőségmenedzsment lényege ma az emberi erőforrásokkal való foglalkozás. A munkatársaknak kell megérteniük, hogy mit kíván és mit értékel a vevő; a vevők követelményeit az emberek munkájával lehet kielégíteni.

A TQM nem a termékek minőségére irányuló mozgalom, hanem újfajta vállalati kultúrát jelent. Ez az új kultúra segíti a vállalati célok és ezek megvalósítását szolgáló stratégia kialakítását.

Forrás: OMIKK

Kapcsolódó anyagok
A teljeskörű minőségirányítás
Gyakorlati TQM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!