[ajanlo=73][igazitas=left/]Jóval több figyelmet kellene a vállalatvezetőknek a vevők reklamációira fordítaniuk, derül ki a TMI felméréséből, mivel jelenleg az ügyfelek úgy érzékelik, hogy senki sem foglalkozik azzal, ha gondjuk van az adott cég áruival vagy szolgáltatásaival. A brandek megítélésére pedig komoly hatással vannak a köztudatban elterjedő, velük kapcsolatos negatív vélemények. Megfigyelhető, hogy jóval kedvezőbben vélekednek a fogyasztók azokról a cégekről, melyek figyelmesen bánnak a panaszosokkal.
Az ötezer fő megkérdezésével készült felmérés szerint a bejelentések száma egyre növekszik: a reklamálók pedig úgy érzik, egyre kevésbé találnak panaszaik meghallgatára. Az emberek általában egy héten belül várnák a választ, ha bejelentenek egy problémát, azonban a legritkább esetben reagál az adott cég ilyen rövid időn belül. A TMI felméréséből emellett kiderül, inkább a férfi ügyfelek jelentik be, ha gondjuk van egy termékkel vagy szolgáltatással.
(Menedzsment Fórum)
A férfi ügyfelek gyakrabban reklamálnak
Szélsőségesen elégedetlenek a cégek panaszkezelési eljárásával az ügyfelek, állapítja meg egy nemzetközi felmérés.