Az elmúlt évek visszaesése után tavaly enyhe fellendülés volt a magyar zenei piacon, a megoldás azonban az online zenei boltok beindítása lehet, amelyről már folynak a tárgyalások, írja a Világgazdaság.
Az internetes digitális zeneterjesztés, az MP3 technológia az elmúlt években elfogadott és közkedvelt módszerré vált. A drágább hanghordozók iránti kereslet az utóbbi években drámaian csökkent. Magyarországon a zenei piac szereplői szerencsés helyzetben vannak, mivel tavaly a világpiac további csökkenésével ellentétben itthon enyhe fellendülés volt érzékelhető. 2002-ről 2003-ra 11-13 százalékos fellendülés következett be: ez elsősorban a videoformátumok iránti nagyobb keresletnek köszönhető. Míg 2002-ben 48 ezer, 2003-ban már 102 ezer DVD-t értékesítettek itthon, 350 millió forint értékben. A magyar lemezkiadók a hazai kiadványok terén a legerősebbek.
Míg 1989-1990-ben hazánkban a forgalomba került hanghordozók 90 százaléka volt hamis, addig ez az arány ma 15-20 százalék körül van: becslések szerint minden megvásárolt CD-re három másolat jut.
A kalózok elleni küzdelemben úgy tűnik, egyetlen igazi megoldás van: internetes zenebolt létrehozása. Magyarországon több kiadó folytat tárgyalásokat hazai online zenebolt megindításáról. Ebben az esetben a magyar repertoár jogosítása könnyebb lesz, mint külföldi társaiké. Alternatívaként felmerülhet egy nemzetközi lánchoz való csatlakozás is, de ehhez még nagyon sok dolgot tisztázni kell: többek között össze kell hangolni a jogszabályokat, és a fizetés módját is rendezni kell, írja a Világgazdaság.
A hazai zenei piacon az internet segíthetne
Az elmúlt évek visszaesése után tavaly enyhe fellendülés volt a magyar zenei piacon, a megoldás a visszaesésre azonban az online zenei boltok beindítása lehet, amelyről már folynak a tárgyalások, írja a Világgazdaság.