6. ÖSSZEFOGLALÁS
Izgalmas idők ezek a vállalatok minőségügyi vezetői és igazgatói számára, szerte a világon. Sokan nem fogják túlélni a változásokat, kénytelenek lesznek félreállni, és onnan figyelni keserűen azokat, akik átveszik az új, felelősségteljesebb, de egyre jövedelmezobb pozíciókat. Mások boldogulni fognak, és új, jelentőségteljes, izgalmas szerepkört alakítanak ki maguknak a saját vállalatuknál. Néhányan e feladatokat a valaha is végzettek közül a legjobbnak fogják érezni, mások ezeket az új pozíciókat ugródeszkának fogják használni a felsővezetői beosztás eléréséhez vagy éppen az igazgatótanácsba jutáshoz.
IRODALOM
DeFeo, Joseph A.: The Future of the Quality Office. Madrid, Spain, CICAL Conference, 1997.
Godfrey, A. Blanton: The New CQO. Quality Digest, vol. 17, no. 5, May 1997.
Gryna, Frank M.: The Quality Director of the 1990's. Parts 1 and 2. Quality Progress, April 1988, p. 37-40; May 1988, 51-54.
Juran, J. M.: Organizing for Quality: Section 7 in Juran's Quality Control Handbook, Fourth Edition, New York, McGraw-Hill, 1988, p. 7.1-7.33.
Juran, J. M. and Gryna, Frank M.: Role of the Quality Director: Section 7.10 in Quality Planning and Analysis, Third Edition, New York, McGraw-Hill, 1993, p. 152-155.
Fordította: Várkonyi Gábor
A minőségügyi szakemberek gyorsan változó szerepe
Az elmúlt 10 év folyamán a minőségirányítás óriási változásokon ment keresztül. Ami egykor szinte kizárólag a minőségszabályozásra és a minőségbiztosításra koncentrálódó, technikai jellegű tevékenységnek számított, az mára sok vezető vállalatnál már stratégiai méretűvé és a verseny fegyverévé nőtte ki magát.