Tervében a társaság azt ígéri, hogy Magyarország turisztikaiarculata az idén markánsabbá válik. Marketingjében a cég a magyar kultúrát és vendégszeretetet helyezi a középpontba. A Magyar Turizmus Rt. céljai között megfogalmazza: Magyarország úgy szerepeljen 2010-re a világ leglátogatottabb fogadó országai között, hogy közben a nemzetközi turizmusból származó bevételei is arányosan növekedjenek. A kereskedelmi szálláshelyeken realizált belföldi turizmusból származó szállásdíjbevételek 2010-ig érjék el a
jelenlegi szint háromszorosát.
Idehaza kiemelt szerepet kap a 2003. év kampányterméke, az egészségturizmus. A belföldi turisták szinte minden rétege számára elérhető lesz a wellness-turizmus. A belföldi turizmus jól eladható terméke a vízparti, a városlátogatási, ezzel összhangban az eseményturizmus, a gasztronómiai és borturizmus, valamint a világörökség-turizmus. A Magyar Turizmus Rt. tervei szerint a lakosság teljes körében egyre népszerűbbé válik a falusi, valamint a kerékpáros, lovas-,
természetjáró, horgász- és az ökoturizmus.
A belföldi turizmus fokozatosan növekvő szeletét jelentik az országban tartósan tartózkodó külföldiek, ezért az MT Rt. a 2003-ban hangsúlyt fordít a belföldi külföldiek körében végzett promóciós tevékenységre is.
Akcióterv a turizmus fejlesztésére
Megfordíthatóak a külföldi beutazó turizmus negatív tendenciái 2003-ban, a tervek a vendégéjszakák 6 százalékos növekedésével számolnak a tavalyi évhez képest – tartalmazza a Magyar Turizmus Rt. 2003. évi akcióterve.