2p

A minőség szerepe az élet minden területén egyre fontosabb szerepet tölt be. Ma már a hatékony államigazgatás sem a bürokrácia, hanem a szolgáltató állam nézőpontjából tekint az állampogárokra. Ennek eléréséhez segítséget nyújtó eszközt mutatnak be a cikk szerzői a Pest Megyei Közigazgatási Hivatal munkatársai.

Következtetések

A CAF mintakísérlet lefolytatása nagyon sok kolléga, áldozatos, gyakran munkaidőn túlra is kiterjedő munkáját igényelte. Egy újszerű gondolkodásmód meghonosításában kellett közreműködni, melynek a közreműködő köztisztviselők (maradjunk a CAF értékelési terminológiánál) jó eredménnyel megfeleltek, mely közreműködést ezúton is megköszönünk.

A CAF rendszer adaptálásában, a mintakísérlet lebonyolításában nagyon komoly szakmai segítséget nyújtott a Belügyminisztérium Közszolgáltai Főosztálya, mely segítséget szintén megköszönünk.

Az elmúlt hónapokban nagyon sokat foglalkoztunk a CAF minőségirányítási rendszerrel. Sokkal több tapasztalatot szereztünk annál, mint amennyi az egy ilyen anyagba beleférhet.

Tudjuk, meggyőződésünk, hogy ez a rendszer alapjaiban (lassan és folyamatosan) megváltoztathatja az egész közigazgatás gondolkodásmódját. Ezért örülünk annak, hogy a mintakísérletben részt vehettünk, és ezért érdemes (és szükséges) a szakterületre energiát, időt és pénzt fordítani.
Lassan már egy éve foglalkozunk a CAF minőségirányítási rendszerrel. A BM Közszolgálat Főosztály, és Pest megyei Közigazgatási Hivatal munkatársaival közösen nagyon sokat foglalkoztunk (mondhatnám: megszenvedtünk) vele. Nem volt ez haszontalan ráfordítás, megcsináltuk mi, magunknak, és ezt javaslom mindenkinek.

Van egy kínai közmondás:

  • amit hallok elfelejtem,

  • amit látok arra emlékszem;

  • amit megcsinálok, azt tudom.


Kérem Önöket "fogadjunk szót a kínaiaknak" csináljuk meg, honosítsuk meg a CAF minőségirányítási rendszert.

FELHASZNÁLT IRODALOM

1) Bálint Julianna: MINŐSÉG
2) Csath Magdolna: Stratégiai változtatásmenedzsment
3) Dr.Barta Tamás-Tóth Tihamér: Minőségmenedzsment
4) Arthur R.Tenner Irving J.DeToro: TQM
5) Veres Zoltán: Szolgáltatásmarketing
6) Gulácsi László: Minőségfejlesztés az eü.-ben
7) Krämer Tamás-Magyar Sándor-Németh László: Minőségbiztosítás, Minőségellenőrzés


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!