Az Európai Bizottság az ISPA-keretből a napokban 3,5 millió euró felhasználását hagyta jóvá közlekedési projektek előkészítésére - közölte Csillag István.
A közlekedési tárca vezetője útügyi szakmai tanácskozás záró plenáris ülésén elmondta: ebből a támogatásból és a hozzá kapcsolódó magyar társfinanszírozásból egyebek között az M0-ás körgyűrű keleti szektorának, továbbá az M43-as út Makó és M5-ös közötti szakaszának építéstervezését, továbbá a Budapest-Székesfehérvár-Boba, valamint a Szajol-Nyíregyháza-Záhony vasútvonalak rekonstrukciójának tervezési feladatait végzik el.
A kormány által ez év tavaszán elfogadott útfejlesztési programról közölte: a következő nem egészen 15 éves időszak törekvése, hogy behozzuk az e területen meglévő elmaradottságunkat. Az elgondolások szerint a fejlesztések eredményeként Magyarország az európai uniós országok mai színvonalának átlagát közelíti meg - tette hozzá. Szólt arról is: a fejlesztési program foglalkozik azzal, hogy az örökölt sugaras útszerkezetet haránt irányú átkötésekkel és körgyűrűk építésével lehessen oldani.
A következő nem egészen négy évben évente átlagosan 100-100 kilométerrel szándékozzák bővíteni a gyorsforgalmi úthálózatot - idézte Csillag Istvánt az MTI, hozzátéve, hogy ezzel egy időben további mintegy 400 kilométer út kivitelezését indítják el és 800 kilométer megépítését készítik elő.
A miniszter bejelentette: a Brüsszeli Bizottság javaslatára az elmúlt napokban a környezetvédelem és infrastruktúra operatív program keretét 193 millió euróval növelték meg a közlekedés- és közútfejlesztések érdekében. Ez a mintegy 50 milliárd forint a társfinanszírozással számolva 80-100 milliárd forintos összegű új fejlesztés, beruházás lehetőségét nyitja meg a következő három évben - hangoztatta a miniszter.
Az Uniónak kell magyar autópálya
Az Európai Bizottság az ISPA-keretből a napokban 3,5 millió euró felhasználását hagyta jóvá közlekedési projektek előkészítésére.