2p

Az itthon drágának számító Budapesten még mindig jobban megéri márkás termékeket vásárolni, mint Nyugat-Európában - jelenti a Világgazdaság.

Mindez a Dresdner Kleinwort Wasserstein (DrKW) befektetési bank európai körképének és a Világgazdaság árfelmérésének az összehasonlításából derül ki. Míg például a budapesti áruházláncokban forgalmazott hűtők ára 312-370 euró között mozog, addig Rómában a legolcsóbb hűtőszekrény 352 euró, Londonban pedig az átlagár több mint 465 euró.

Az egyes termékek esetében - minőségtől és márkanévtől függően - az eurózónán belül is jelentősek az áringadozások. A DrKW 250 különböző, márkás termék és szolgáltatás árainak összehasonlítása alapján arra a következtetésre jutott, hogy a tizenkét valutauniós ország árszintje között tavaly óta kismértékben emelkedett az árkülönbség. A hét európai nagyvárosban a szolgáltatások, az élelmiszerek, az alkoholmentes italok, a mozijegyek, továbbá a napi fogyasztási cikkek (pld.: ásványvíz, margarin) áraiban tapasztalhatók a legnagyobb eltérések. Az árak gyors kiegyenlítődése elsősorban a földrajzi távolságok miatt nem következett be.

Magyarországon az EU-hoz képest jóval alacsonyabb az árszínvonal és szakértők szerint gyors kiegyenlítődés a belépés után sem várható.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!