2p

Az autóipar ugyan egyre nagyobb teljesítményű járművekkel rukkolt elő az elmúlt évtizedekben, ám ez korántsem járt együtt a környezet védelmével. Az elmúlt 30 évben ugyanis a kocsik átlagfogyasztása mindössze két literrel csökkent.

Míg az első olajárrobbanást követően az autók átlagfogyasztása 9 literre csökkent, azóta nem történt látványos fejlődés, a legfrissebb adattok szerint manapság hét liter benzint égetnek el a robbanómotorok. Ennél alig valamivel kevesebb, 6 liter a Diesel-motorok fogyasztása - számolt be az Energiafelhasználási Ügynökség (E.V.A.).

Noha az elmúlt években világszerte megjelentek az úgynevezett 3 literes kocsik, ám ezek egyelőre csak a fogyasztók egy kisebb csoportját nyerték meg. Ez a szakemberek szerint annak is betudható, hogy a világ 30 legtakarékosabb autója az alsó kategóriában található. A középkategóriás kocsik között továbbra sem találni 6 liternél kisebb fogyasztású járművet.

A három literes kocsikhoz képest viszonylag nagy fogyasztású járművek a környezet mellett a tulajdonosok számára is komoly terhelést jelentenek. Az E.V.A. felmérése szerint ez egy benzinüzemű jármű esetében évente átlagosan 735 euró, míg gázolaj esetén ez 412 eurót tehet ki.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Adókedvezményt adnának a környezetbarát autóknak a németek
Hidrogénhajtású autót dob piacra az Opel

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!