A vállalat szerdai közlése szerint sikerült a márciusig tartó pénzügyi év harmadik negyedévében a nettó nyereséget 216 milliárd jenre ( 1,7 milliárd euró) növelni, szemben a megelőző pénzügyi év azonos időszakában elért 111,4 milliárd jenes nyereséggel.
A működési nyereség 23,3 százalékkal, 379,4 milliárd jenre ugrott fel, az eladások értéke pedig 13,2 százalékkal, 42,2 milliárd jenre bővült. A vállalat jelentős mértékben futtatta fel a külföldi piacokon, elsősorban az Egyesült Állakokban az értékesítést. Araki Rjudzsi alelnök két tényezőre, egyrészt új modellek sikeres bevezetésére, másrészt pedig a globális eladási hálózat megerősödésére vezette vissza a jó eredményt. A konszern arra számít ezek alapján, hogy sikerül az idei pénzügyi évben felülmúlni a tavalyi eredményeket.
Duplázott a Toyota
A legnagyobb japán autóipari konszern, a Toyota az elmúlt negyedévben közel a duplájára növelte nyereségét.