A svéd autógyártó konszern története során még soha nem kényszerült annyi személygépkocsi visszahívására, mint a napokban. Az akcióra a motorhűtésért felelős berendezés elektronikus vezérlésében felmerült problémák miatt került sor.
A meghibásodás nyomán - különösen kis sebesség és hőség esetén - túlmelegedhet a motor, sőt akár ki is gyulladhat. Eddig az esetek nagy részét [ajanlo=73][igazitas=left/] a nyári hőségtől különösen sújtott dél-európai országokból jelentették, személyi sérülés azonban még nem történt, adta hírül az APA hírügynökség a cég hétfői közleményére hivatkozva.
A felmerült problémák miatt az amerikai Ford-konszernhez tartozó Volvo 460 ezer személygépkocsit hív vissza. Elsősorban a 2000-ben és 2001-ben gyártott S 60, S80, V70 és XC70 modellek érintettek, részben pedig az 1999-ben gyártottakat is be kell vinni a szervizbe ingyenes "kivizsgálásra".
Azt egyelőre még nem lehet tudni, hogy a problémáért a hűtőberendezés elektronikájának gyártóját vagy a Volvót terheli a felelősség. Az érintett berendezést egyébként a német Bosch szállította a svéd vállalatnak.
(Menedzsment Fórum)
Félmillió kocsit hív vissza a Volvo
A svéd autógyártó konszern története során még soha nem kényszerült annyi személygépkocsi visszahívására, mint a napokban. Az akcióra a motorhűtésért felelős berendezés elektronikus vezérlésében felmerült problémák miatt került sor.