Az európai uniós csatlakozás megváltoztatja a keleti országrész gazdasági lehetőségeit, hiszen a térség tranzitállomási szerephez jut a közösség és a határon túli államok közötti kereskedelemben - mondta Csillag István kedden Nyíregyházán. A kormány éppen ezért kezeli kiemelten az útépítési beruházások megvalósítását, a közlekedési infrastruktúra jelentős javítását a régióban - idézte a gazdasági és közlekedési minisztert az MTI.
Kiemelte: a keleti országrészbe várhatóan nagy számban települnek majd a nyugat-európai cégek, amelyek így az unió határain belülről szervezhetik üzleteiket a szomszédos országokkal. Kelet-Magyarországon intézményi és pénzügyi szempontból biztonságos környezetben folytathatják tevékenységüket, a piac közelsége miatt pedig időt is megtakaríthatnak a megrendelések teljesítésénél - tette hozzá Cillag István. Mint a miniszter elmondta az autópálya 2006 végére éri el Nyíregyházát, és addigra meglesz az elkerülő útrendszer is. Az útkorszerűsítés 2004-ben kezdődik és 2007 elejére fejeződik be.
Csillag István megerősítette: a jövő év őszére elkészül az M3-as autópálya Polgár-Görbeháza közötti új szakasza. 2005-ben megkezdődik a Görbeháza-Nyíregyháza közötti sztrádarész építése, illetve a szabolcs-szatmár-beregi megyeszékhelyet elkerülő úthálózat kialakítása is. Az autópálya 2006 végére éri el Nyíregyházát, és addigra meglesz az elkerülő útrendszer is.
Felzárkózhat a keleti országrész
Az európai uniós csatlakozás megváltoztatja a keleti országrész gazdasági lehetőségeit, hiszen a térség tranzitállomási szerephez jut.