Öt jármű gyulladt ki a közelmúltban, jelentette be a Ferrari, ezért a 458 Italia modelleket a gyár visszahívja, ez közel 1250 járművet érint. Az olasz márka szóvivője szerint a hibát az okozta, hogy egyes esetekben a kerekeknél használt ragasztó átszivárgott a kipufogók közelébe, ahol öt esetben okozott tüzet. Az esetek júliusban történtek, a világ több pontján, hiszen érintve volt kaliforniai, kínai, svájci és francia Ferrari tulajdonos is.
A cég szóvivője ugyanakkor hozzátette, hogy a tűz csak extrém használat, óriási sebesség és igen magas hőmérséklet együttes hatásaként keletkezett. A cég ennek ellenére az összes eddig eladott darabot átvizsgálja, és javítják az esetleges hibát. Ugyan a luxusautók iránti kereslet nem esett vissza olyan drasztikus mértékben, mint a normál személygépjárműveké, ám az eset rosszul érintheti a Ferrarit. Már csak azért is, mert ez a gyár történetének legjelentősebb visszahívása. A 458 Italia modell a társaság egyik friss autója, hiszen tavaly debütált a Frankfurti Autószalonon. A 250 ezer dollárba kerülő sportautók végsebessége 325 kilométer per óra.
A valódi luxuskategóriát eddig a visszahívások gyakorlatilag érintetlenül hagyták, ám a felsőkategóriás járműveknél több gyár is érintett volt. A legnagyobb visszhangot az amerikai média (és a gyártók) által erősen támadott Toyota, illetve Lexus problémák kapták. A japán vállalat csúcskategóriát járműveit legutóbb júliusban vizsgálták meg, amikor 270 ezer Lexus GS, IS és LS modelleket hívtak vissza.