Célunk, hogy dolgozóink számára olyan környezetet teremtsünk, amelyben a munkatársak tehetségüket, szaktudásukat, szorgalmukat maximálisan ki tudják bontakoztatni. Ennek sikeréről vagy a hiányosságokról rendszeresen meggyőződünk. 1996-1999 között évente belső közvélemény-kutatást tartottunk, ezek során több témakörben is visszajelzést kértünk a dolgozóktól. Mind kiterjedtebbek kérdőíves felméréseink amelyekre érzékelve a hasznosulásukat mind nagyobb arányban érkeznek vissza a válaszok. Átfogó jellegű és egy-egy témakört részletesen kidolgozó kérdőíveket egyaránt használunk.
A kérdőíveket részletesen statisztikusan értékeljük értékeljük, és az eredményeket futamában tendenciájában értelmezzük.
A kapcsolat kétirányú, ténylegesen interaktív. Az üzemi találkozók, az ötletládák (nyilvános értékeléssel és jutalmakkal), a 16 helyszínen kihelyezett Pick-Fókusz-táblák és a vezetők által tartott Pick-Fórum-előadások azt eredményezik, hogy gyakorlatilag minden dolgozó valamilyen módon részese a fejlesztési folyamatoknak.
A kérdőív témái:
- a dolgozók és a vezetőség kapcsolata
-
- munkafeltételek
-
- minőségpolitika
-
- szociálpolitika
-
- munka-, és egészségvédelem.
A rendszeres felmérések lehetővé teszik, hogy a juttatásokat érintő döntéseket jobban megalapozzuk, így a vezetőség is bátrabban dönt e kérdésekben. Mindez azt eredményezi, hogy a felmérések tettekkel, érzékelhető változásokkal folytatódnak. A döntéseket, az új eredményeket, a megváltozott szolgáltatásokat az említett Fókusz-táblákon ismertetjük, s ez ösztönzőleg hat a kommunikációs csatornák további eredményes működésére. A végeredmény a táblázatban felsorolt juttatások sora, hozzátéve, hogy ezek élnek azaz tartalmában és struktúrájában folyamatosan az igényekhez igazodva választékot képviselnek.
TQM sorozatunk első része
TQM sorozatunk második része
TQM sorozatunk harmadik része
TQM sorozatunk negyedik része
TQM sorozatunk ötödik része