TQM sorozatunk második része
TQM sorozatunk harmadik része
Meggyőződésünk volt, és most már sok tapasztalatunk is bizonyítja, hogy a TQM kezdeti nehézségeit sokszor a gyakorlati példák a technikai útmutatók korlátozott hozzáférhetősége is okozza.
A kis sorozat elindításához jó alapot teremt, hogy a Pick Szeged Rt-nél az elmúlt pár évben sok módszernek, gyakorlati fogásnak a próbájára sor került, és a gazdasági sikereken kívül, most már a Nemzeti Minőség Díj 1999. évi elnyerése is megerősíti ezeket az eredményeket.
Az elméleti megoldások és az ismert módszerek ismételt bemutatása helyett inkább arról kívánunk beszámolni, hogy miként jutottunk el a mindennapi alkalmazásig, a kollégák széles körének közreműködéséig. A belső kommunikáció és a szakmai-lelkiismereti motiváció eszköztárát kellett kifejlesztenünk, hogy a tervekből gyümölcsöző gyakorlat szülessék.
Ebben és a következő néhány számban kollégáinkkal olyan témakörökben szeretnénk tapasztalatainkat megosztani az olvasókkal, mint az azonosulás a feladatokkal, a kis fejlesztések technikája, belső kommunikáció, dolgozói részvétel, benchmarking, az erőforrások kezelése, folyamatirányítás, az élelmiszer-minőségi funkciók feltárása.
A Pick minőségfejlesztő programját nagyon hasznosnak, eredményesnek véljük és természetesen az elnyert díjtól függetlenül folytatjuk. Az a benyomásunk alakult ki, hogy a TQM szemlélete és gyakorlata nagyon jól alkalmazható az élelmiszer iparban is.
TQM sorozatunk második része
TQM sorozatunk harmadik része
Gyakorlati TQM - 1. rész
A TQM elvéről, módszereiről, alkalmazásának eredményeiről számos érdekes tanulmány jelent meg. Ehhez szeretnénk most hozzájárulni olyan rövid cikkek, kis ismertetők összeállításával, amelyek egy-egy kiragadott módszernek, megoldásnak a gyakorlati, szervezési, alkalmazási kérdéseiből adnak ízelítőt.