2p

Gyenge szezont zártak a hazai turisztikai vállalkozások. Elmaradt a várt javulás, és úgy látszik, az üdülési csekknek is nagyobb reklám kell ezután.

Sajnos nem váltak be azok az előrejelzések, melyek szerint 2003-ban lényegesen több turista érkezik hazánkba, mint tavaly - jelentette ki a Magyar Turizmus Rt. vezérigazgatója. Galla Gábor egy szakmai konferencián. Abban bíztak, hogy az idén két százalékkal nő majd a külföldi, hat százalékkal pedig a magyar turisták száma. Ehelyett legjobb esetben is csak stagnálás várható.

A szakember szerint a felfutás elsősorban a világgazdasági recesszió miatt maradt el, de közrejátszott az iraki háború és a SARS vírus megjelenése is - számolt be a Magyar Rádió. A turisztikai ágazatot különösen érzékenyen érintette a német és a holland vendégek tömegeinek az elmaradása.

Galla Gábor a belföldi helyzetről szólva azt mondta, hogy az üdülési csekk teljes mértékben nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, miközben négy-négy és félmillió darabot osztottak szét, addig mindössze csak egymilliót használtak fel, vagyis az emberek nagy része a fiókba tette a csekkeket. Ezért a Magyar Turizmus Rt. a következő hetekben egy nagyszabású reklámkampányba kezd, melynek keretében arra akarják rávenni az üdülési csekk-tulajdonosokat, hogy használják ki a kedvezményt.

Kapcsolódó anyag
Üdülési csekk a dolgozóknak


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!