A BBAG és annak leányvállalata, a Brau Union megvásárlásával a Heineken 27 százalékos piaci részesedéssel bír majd a jövőben Közép-Európában, megelőzve az eddigi piacvezető SAB Millert. A Heineken részvényenként 11,40 eurót fizet a BBAG többségi tulajdonosainak, az akvizíció keretében a vállalatcsoport 69 százalékát szerzi meg. Ezután a kisebbségi részvényeseknek 124 eurót ajánl fel részvényenként, a Brau Union tulajdonosoknak pedig 127,7 eurót részvényenként, közölte a társaság.
A Heineken a névadó márka mellett az Amstel, a Moretti, a Tiger és további közel 120 márka tulajdonosa. Tavalyi forgalma 10,3 milliárd euró, nettó nyeresége pedig 795 millió euró volt. A Heinekenen kívül a dél-afrikai SAB Miller, - amely itthon a Dreher Sőrgyár tulajdonosa, illetve egyebek mellett Pilsner Urquell, Kilkenny, Radegast márkák tulajdonosa -, valamint a brit Scottish and Newcastle volt versenyben az osztrák cég részvényeiért.
A BBAG a tavalyi üzleti évet rekord eredménnyel zárta: működési eredménye 16,2 százalékkal 79,5 millió euróra nőtt, az egy részvényre jutó nyereség pedig 54,2 százalékkal, 3,27 euróra ugrott. A cég forgalma tavaly 1,1 milliárd euró volt. A Brau Union forgalma 969,8 millió euró volt, ami 0,3 százalékkal több a 2001-es adatnál, a működési eredmény viszont 33,3 százalékot nőtt és 60,3 millió eurót tett ki.
Gyökeres változás a sörpiaci pozíciókban
A Heineken, a világ harmadik legnagyobb sörgyártója bejelentette, hogy 1,9 milliárd euróért megvásárolja a legnagyobb osztrák sörgyárat. A holland cég ezzel Közép-Európa legnagyobb söripari cégévé válik, két helyen Magyarországon és Lengyelországban piacvezető lesz.