1p

Az erőteljes értékesítési eredmények ellenére, a könyvelési normák változása miatt, a várakozásoknál alacsonyabb nyereséget ért el a dél-koreai Hyundai Motor Co. üzleti évének decemberrel végződött negyedében.

A tíz százalékban a német-amerikai Daimler-Chrysler tulajdonában levő Hyundai 253,8 milliárd vonos (210,9 millió dollár) tiszta nyereséget termelt a negyedben az egy évvel korábbi 251,4 milliárd helyett. Eladásai 7,33 ezermilliárd vonra (6,09 milliárd dollár) nőttek, a korábbi 5,56 ezermilliárd vonról. Elemzők 313 milliárd vonos tiszta nyereséget vártak 6,65 ezermilliárd vonra valószínûsített forgalomból.

Az egykor az olcsó és megbízhatatlan autókkal azonosított cég erőteljesen a japán versenytársak nyomába eredt, és utat vágott az amerikai piacra, miután sokat fektetett autóinak minőségébe, stílusába és megjelenésébe. A Hyundai a múlt hónapban már amerikai terjeszkedési tervekről számolt be. A minőségjavítás és a versenytársakkal való lépéstartás érdekében kutatási-fejlesztési kiadásait az idén közel 50 százalékkal növeli, 2,25 ezermilliárd vonra. 2003-ban a Hyundai több mint 7 százalékos eladásnövekedést vár, 28,2 ezermilliárd vonra.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!