A tíz százalékban a német-amerikai Daimler-Chrysler tulajdonában levő Hyundai 253,8 milliárd vonos (210,9 millió dollár) tiszta nyereséget termelt a negyedben az egy évvel korábbi 251,4 milliárd helyett. Eladásai 7,33 ezermilliárd vonra (6,09 milliárd dollár) nőttek, a korábbi 5,56 ezermilliárd vonról. Elemzők 313 milliárd vonos tiszta nyereséget vártak 6,65 ezermilliárd vonra valószínûsített forgalomból.
Az egykor az olcsó és megbízhatatlan autókkal azonosított cég erőteljesen a japán versenytársak nyomába eredt, és utat vágott az amerikai piacra, miután sokat fektetett autóinak minőségébe, stílusába és megjelenésébe. A Hyundai a múlt hónapban már amerikai terjeszkedési tervekről számolt be. A minőségjavítás és a versenytársakkal való lépéstartás érdekében kutatási-fejlesztési kiadásait az idén közel 50 százalékkal növeli, 2,25 ezermilliárd vonra. 2003-ban a Hyundai több mint 7 százalékos eladásnövekedést vár, 28,2 ezermilliárd vonra.
Gyorsított a Hyundai
Az erőteljes értékesítési eredmények ellenére, a könyvelési normák változása miatt, a várakozásoknál alacsonyabb nyereséget ért el a dél-koreai Hyundai Motor Co. üzleti évének decemberrel végződött negyedében.