Mégis miben van a Hat Szigma titka, hogyan lehet nagyságrendű áttörést elérni?
Az alkalmazott módszereket már a múlt század harmincas éveiben ismerték, így másban kell találni a választ. Két dolgot emelhetünk ki: az alapos oktatás és a projektek menedzselésének módját.
Mi a jelenlegi helyzet és hogyan tovább?
A rendszerek a legtöbb helyen kiépültek, a vállalat tevékenységi keretei adottak, most már továbbléphetünk, megtölthetjük azt további tartalommal a költségek csökkentése a hatékonyság növelése irányába, ahogyan azt az ISO 9000-es új kiadása is sugallja. Sokkal jobb helyzetben vagyunk, mint 15 évvel ezelőtt, hiszen a folyamatok legtöbbje ismert (dokumentált), ezeket kell mérni, javítani, mérni, javítani projektek formájában, ahogyan azt Juran már 15 évvel ezelőtt javasolta (Juranról részletesen lásd a TQM menüpont irányzatok almenüjét). A régi módszerek reneszánsza új eszközökkel (pl. számítógép) várható és ez fedezhető fel a Hat Szigma minőségi programokban is.
Biztosnak látszik, hogy a rendszertanúsítás és a vállalati kiválóság modellhez harmadik pillérként a Hat Szigma program is felzárkózik és alkotnak egészet mindannyiunk javára.
Hat Szigma és a többiek - miben különböznek
A minőségügy sokféle irányzatot megért, amelyek között sok volt a hasonlóság, de egymástól a megkülönböztetést a hangsúlyok adják.