A Forester Research piackutató konszern felméréséből kiderül, hogy az öreg kontinensen az idén több, mint 10 milliárd eurót költenek a számítógép előtt ülő fogyasztók üdülési terveik megvalósítására.
A hazai turisztikai vállalatok [ajanlo=65][igazitas=left/] éves forgalmában ma még csupán néhány százalékot jelent az internetes rendelés, ám annak aránya hónapról hónapra növekszik.
A Danubius Rt.-nél például az idei év első felében - a tavalyi 1,5 százalékhoz képest - már a vendégek 3 százaléka foglalt interneten keresztül, az online foglalásból származó bevétel pedig a tavalyi 2,5-ről idén már 4 százalékra emelkedett. A Danubius saját honlapja mellett 25-30 portálüzemeltetővel is kapcsolatban áll, ahonnan elérhető a szállodavállalat oldala.
A Malév a közelmúltban újította meg internetes portálját, s az idei első fél évben a hazai jegyeladás 15 százaléka már ezen a csatornán bonyolódott.
A legrégebbi hazai utazási portál, az 1997-ben indult Travelport.hu tavaly 9800 repülőjegy-foglalást bonyolított le, ami 15 százalékos éves bővülést jelez. A cég az idén már 30-40 százalékos számol.
(Menedzsment Fórum)
Hazánkban is rohamosan terjed az online-helyfoglalás
Az európai turizmusnak idén már több, mint 10 milliárd euró bevételt fognak hozni azok, akik interneten keresztül foglalják le szállásukat vagy repülőjegyüket. Magyarországon egyes cégeknél duplájára nőtt az ezzel az értékesítési csatornával élő ügyfelek száma, számol be a Világgazdaság.