A MÁV-Start Zrt. működésének kiemelt célja, hogy szolgáltatásainak színvonalát az utasok igényeinek megfelelve – a lehetőségei szerint - folyamatosan emelje. Ennek a folyamatnak a részeként a személyszállító vasúttársaság 2008-ban kezdte el a minőségirányítási rendszerének kiépítését és működtetését, majd 2010-ben folytatódott a szervezet minőségpolitikájának felülvizsgálata. 2011 januárjában végezte el a TÜV Rheinland Kft. a vállalat felügyeleti, kibővítő auditját, amely során a MÁV-Start Zrt. megfelelt az szabvány követelményeinek, így az auditorok a személyszállító vasúttársaság egészére érvényes minőségügyi tanúsítvány kiállítását javasolták. A tanúsító jelentés a szervezet erősségeként kiemeli a vezetőség és a munkatársak elkötelezettségét a szolgáltatások - többek között az utasok tájékoztatásának - folyamatos fejlesztése iránt. A minőségpolitikai célok megvalósítása részben az elfogadott minőségirányítási stratégia által, részben pedig az utasok igényeinek folyamatos megismerése és a visszajelzésekhez kapcsolódó munkavállalói képzések révén, hosszú távon biztosított.
A minőségirányítási rendszer megfelelő alkalmazása lehetővé teszi, hogy a MÁV-Start Zrt. a vasutat választó utasok elvárásainak egyre jobban meg tudjon felelni, további előnyként a szabvány által megkövetelt szempontok betartásával átláthatóbbá, könnyebben szabályozhatóvá és hatékonyabbá válik a társaság működése is.
A tanúsítvány érvényben maradásának feltétele az évenkénti felügyeleti eljárások lefolytatása, amelynek jelenleg tervezett időintervalluma a 2011. év vége és a 2012. év első negyedéve lesz.
mfor.hu