Az erről szóló tanúsítványt Kákonyi András, az auditot végrehajtó SGS Hungária Kft. tanúsítási igazgatója adta át dr. Szórád Józsefnek, a LSZD ügyvezető igazgatójának.
A MOL Rt. Lakossági Szolgáltatások Divízió 1996-ban alakította ki minőségbiztosítási rendszerét, melyet 1998-tól környezetközpontú irányítási rendszerrel integráltan működtet. A divízió vezetése azóta is megkülönböztetett figyelmet fordít a töltőállomási tevékenységek környezeti hatásainak kezelésére. 2003. év első felétől kezdve összefogott, hatékony munkával, szervezete és folyamatai fejlesztésével, optimalizálásával és pozicionálásával a meglévő minőségbiztosítási rendszert minőségirányítási rendszerré dolgozta át az MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány követelményei alapján.
A rendszer megfelelt az október végén megtartott, az integrált rendszer megfelelőségét is vizsgáló tanúsítói auditon, melyet az SGS Hungária Kft felülvizsgálói végeztek. A rendszerek integrált és hatékony működtetésével vevőink és az összes érdekelt fél elégedettségét kívánjuk elérni hosszú távon. Új benzingőz-visszavezető rendszer tesztelését kezdte meg a Mol a budakeszi töltőállomásán, amellyel teljes mértékben megakadályozható a benzingőz levegőbe jutása - mondta Szórád József.
Szórád József elmondta, hogy a Mol a régióban elsőként teszteli ezt az új rendszert, amelyet az Egyesült Államokból szereztek be. A Nyugat-Európában is még csak néhány kúton üzemelő rendszer lehetőséget teremthet arra, hogy akár lakóövezetekben is lehessen töltőállomást létesíteni. A jelenlegi szabályozás ugyanis azt írja elő, hogy töltőállomás 50 méteres körzetében nem lehet lakóépület, iskola.
A Mol jelenleg azt vizsgálja, hogy az úgynevezett Vaporsaver nevű eszköz illeszkedik-e a Mol rendszeréhez, illetve méréseket végeznek annak hatékonyságáról. A Vaporsavert a tartályok légzővezetékére csatolják, amely a felgyülemlő benzingőz nyomását érzékelve elszívja a túlnyomást, és leválasztja a nagyobb részt lecsapódó benzint. A maradék gőzt egy speciális membrán köti meg, hogy a levegőbe egyáltalán ne jusson szénhidrogén.
ISO 9001 a Mol lakossági szolgáltatásaira is
A MOL Rt. Lakossági Szolgáltatások Divízió az ISO 9001:2001 szabvány követelményeinek megfelelően üzemelteti minőségirányítási rendszerét.