A Fővárosi Vízművek szolgáltatási minőségének javítása érdekében átfogó intézkedéseket tett ügyfélszolgálatánál az ISO 9001:2000-es szabvány megszerzéséért. A tanúsítást végző DNV Magyarország auditorai szerint a Fővárosi Vízművek Contact Centere európai viszonylatban is az élvonalba tartozik, így a jövőben indulhat ügyfélszolgálati tevékenységet versenyeztető tendereken is. A tanúsítási üzletágat nemzetközileg meghatározó norvég Det Norske Veritas (DNV) hazai leányvállalata még három alkalommal, évente megismétli az auditot a Vízműveknél.
A DNV magyar szakemberei a dokumentum kiállítása előtt megbizonyosodtak arról, hogy a Fővárosi Vízművek teljesítette azokat a rendszerkövetelményeket, amelyek megfelelnek az ISO 9001:2000-es nemzetközi tanúsítványának. A kiadott tanúsítvány szerint a vállalat rendkívül precíz és célirányosan kialakított, fogyasztóbarát ügyfélszolgálati rendszerrel rendelkezik. Az auditálás kiterjedt az ügyviteli folyamatok dokumentáltságára, az információáramlás nyomon követésére, a működés informatikai támogatottságára, a Contact Centerben zajló teljes ügyfélszolgálati tevékenységre, valamint az ügyfélmegkeresést követő ügyintézés menetére is. A tanúsítási üzletágat nemzetközileg meghatározó norvég DNV hazai leányvállalata évente még három alkalommal megismétli az auditot a Vízműveknél.
Laczkó György, a DNV Magyarország vezető auditora a tanúsítvány átadásakor elmondta: "Minden előzetes várakozásunkat felülmúlta az, amit itt találtunk. Monopolhelyzetben lévő szolgáltató esetében nem számítottunk ilyen magas szintű működésre, kifejezetten jó kiszolgálási rendszerre. A tréningkezelés, a bérmunkások tréningeztetési rendszere példaértékű. A szervezettség tekintetében egy jól szervezett csapattal találtuk szemben magunkat, ahol jól ötvözik a régi kollégák tapasztalatait a fiatalabb kollégák lelkesedésével. Remek, ütőképes csapat működik a vállalatnál."
A minőségirányítási rendszer működtetése különösen a társaság nagyfogyasztóinak megítélése szempontjából jelenthet előnyt, hiszen egy független, kívülálló testület tanúsítja a cég ügyfélszolgálatának kiváló működését. Az ISO minősítés ugyanakkor a versenypozíció megerősítését is szolgálja. Pályázatoknál, tenderkiírásoknál a versenytársakkal szemben előnyt élveznek a tanúsított cégek, illetve sok esetben már a jelentkezési feltételek között is szerepel a tanúsított minőségirányítási rendszer működtetése.