Az AstraZeneca mindent meg kíván tenni, hogy az új termék sikerei elhomályosítsák a Lipitort. Mint a cég illetékesei hangsúlyozták a termék tervezett marketingkerete 1 milliárd dollár. Az AstraZeneca, amely a második legnagyobb európai gyógyszergyár már ugrásra kész. A termék engedélyei Európa és Kanada után ugyanis immár az USA-ban is megvannak. A forgalmazás így hamarosan követi az előző két helyszínt a tengerentúlon is.
A Crestor, amely Lipitor hasonlóan a koleszterin készítmények 25 milliárd dolláros piacán működik, ahol jelentős szereplőnek számít még a Merck Zocor nevű terméke és a Bristol-Myers Squibb gyógyszere a Pravachol. Az AstraZeneca tervei szerint az amerikai piacon az év végére 12 százalékos részesedéssel fognak bírni ezen termék piacán.
Indul a gyógyszerpiaci háború
A világ legnagyobb forgalmú gyógyszerének a Pfizer által gyártott Lipitornak komoly kihívója akadt. Az AstraZeneca hasonló hatású terméke a Crestor most került bemutatásra.