A projekt árbevételének mintegy két-három százalékát fordítják marketingre Nyugat-Európában. Nálunk egyelőre ez az arány fél-egy százalék, írja a Világgazdaság.
Az egyik legfontosabb eszköz ezen a téren az újsághirdetés. A vevők 25-30 százaléka a Képes Ingatlan Expressből, és az Expressből tájékozódik, emellett az olcsóbb lakások legfőbb hirdetési felülete a Metró újság. Nagy szerep jut a helyi napilapoknak is. Kevésbé sikeres csatornák a rádió, a televízió, az Internet és az életmódmagazinok. Az óriásplakátok, az igénye prospektusok, cégbemutató dossziék viszont egyre nagyobb szerephez jutnak.
A külföldiek által épített beruházások esetén használt marketingeszköz a nagy bútoráruházak termékeivel ízlésesen berendezett mintalakás. A készházak esetében a rendszeres, előre meghirdetett bemutatók oszlatják el azt a képzetet, hogy a házak egy kaptafára készültek, írja a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok
Külföldieké a budapesti ingatlanok egy százaléka
Merre tart a lakóingatlanpiac
Ingatlanpiac: az interneten kevésbé jelenik meg
Az ingatlanpiacon egyre fontosabb a marketingeszközök hatékony alkalmazása.