Az ISO 9000-esek szerinti minőségirányítási rendszer kiépítése rendszerszerűvé teszi a folyamatokat, biztosítva egyszersmind a pénzügyi teljesítmény, a betegek biztonsága, valamint a személyzet és az ügyfelek közötti morális kapcsolatot. Elérhető közelségbe kerül a fenntartó kiválóság és az állandó továbbfejlesztés. A szolgáltatók és az ügyfelek kölcsönös megelégedettsége hosszú távon is lojalitást biztosít, s ez jelentősen hozzájárul a költségek csökkentéséhez és a jövedelmezőség eléréséhez. Aligha véletlen tehát, hogy az IOM és más egészségügyi érdekvédelmi szervezetek melegen ajánlják tagjaiknak az ISO 9000-esek szerinti tanúsítás megszerzését.
Gyakorlati tapasztalatok egészségügyi minőségbiztosítási rendszer felépítéséből
Ismerd meg az ügyféligényeket!
A szolgáltatások színvonalának biztosításakor rendkívül fontos az ügyféligények ismerete. Az ISO 9000-es szabványsorozat szerinti minőségbiztosítási rendszerek a gyártás és a szolgáltatások nyújtása terén már sokszorosan bebizonyították létjogosultságukat: most az egészségügy kerül sorra.