Tizenhárom százalékkal 777 millió dollárra nőtt az amerikai PepsiCo élelmiszeripari konszern első negyedévi nyeresége. A részvényenkénti 45 centes nyereséggel szemben az elemzői átlag 42 cent volt.
A vállalat részben költségei jelentős csökkentésének, részben egyes termékei - rágcsák, cereáliák - kiemelkedő téli keresletének tulajdonítja a javulást. A vállalat árbevétele is jelentősen nőtt az első évnegyedben - az előző év azonos időszakához viszonyítva mintegy 220 millió dollárral 5,53 milliárd dollárra.
A beszámoló szerint a PepsiCo által még 2001-ben megszerzett Quaker Oats cég is jelentősen hozzájárult az eredmény és a bevétel javulásához. A vállalat jelentése megemlíti, hogy a szénsavas üdítők, azaz a fő profil eladásai - legalábbis a vezető észak-amerikai piacon - 2 százalékkal visszaestek a beszámolási időszakban.
Jól fogyott a Pepsi is
A Coca-cola mellett a második számú üdítőgyártó is jó eredményekkel rukkolt elő. Az italok mellett jól ment a többi üzletág is, így a cég nyeresége 13 százalékkal nőtt.