Adriean Videanu - aki Azerbajdzsánban tartózkodik kétnapos látogatáson - elmondta: "Törökország 15 százalékos kérdését" is megoldották, de hozzátette, hogy nem tud részleteket. Törökország még június elején közölte: nem adta fel elképzeléseit arról, hogy a tervezett Nabucco gázvezetéken átmenő gáz 15 százalékát felhasználja, és erről júniusban tervez megállapodni az európai kormányokkal.
Bayer Mihály kifejtette, május közepe óta két kormányközi konferencia volt, az egyeztetések lényegében megtörténtek, és ha egyik érdekelt ország sem jelez kifogásokat, szakértői szinten lezárultnak tekinthetők a kormányközi megállapodással kapcsolatos egyeztetések.
Bayer Mihály a vezeték finanszírozásáról elmondta, az Európai Beruházási Bank (EIB) a költségek 25 százalékát, mintegy 2 milliárd eurót adna a vezetékre, míg az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) 1 milliárd eurót hitelezne. Hozzátette, a Nabucco-nak nem finanszírozási oldalról vannak-lesznek problémái, mivel több kereskedelmi bank is érdeklődik iránta. A Nabucco-konzorcium szereplőinek mintegy 2,5 milliárd eurót kell betenniük, és elképzelhető az is, hogy komoly uniós finanszírozást is kaphat a vezeték.
A nagykövet amerikai tárgyalásairól elmondta, az Obama-adminisztráció is erős támogatást ígér a Nabucco-nak. Ugyanakkor az Egyesült Államok szélesebb dimenzióban értékeli a problémát, és a Nabucco-t a déli energiafolyosó megvalósulása, illetve Európa energiabiztonsága szempontjából is vizsgálja.
A nagykövet elmondta, a Nabucco-konzorciumnak három dolgot kell figyelembe vennie: legyen vezeték, gázkínálat és gázkereslet, és e három tényezőnek egy időben kell megjelennie. Úgy vélte, mivel a Nabucco-országok konzorciumban részt vevő vállalatai különböző mértékben vannak állami, illetve magánkézben, különböző a kockázatvállalási képességük is. Ez pedig meghatározhatja, hogy melyik vállalat mekkora részt vállal a vezeték finanszírozásából.
A Nabucco vezeték kiépítésében a Mol Nyrt. mellett az osztrák OMV, a román Transgaz, a török Botas, a bolgár Bulgargaz, valamint a német RWE vesz részt. A tervek szerint a Közel-Keletet és Közép-Ázsiát az Európai Unióval Törökországon és Dél-Európán keresztül összekötő Nabucco csővezeték összesen 3300 kilométer hosszú lesz, a beruházás költsége 7,9 milliárd eurót tesz ki. A vezeték áthalad Magyarországon, de kikerüli Ukrajnát. Az alapforgatókönyv alapján 2011-ben 8 milliárd, 2020-ban 25,5 milliárd köbméter, míg a csúcs-forgatókönyv alapján 2011-ben 13 milliárd, 2020-ban pedig 31 milliárd köbméter földgázszállítási kapacitással fog működni a vezeték.