A cégeket érdekeltté kell tenni
A szakemberek nem számítanak arra, hogy a kampány után a gyártók nagy tömegben kérnek minősítést termékeiknek. Ezek előállítása ugyanis átlagban öt-tíz százalékkal költségesebb. Ez jelentős visszahúzó erő, pedig hosszú távon a kisebb energiafelhasználás és az ilyen cégeket megillető huszonöt százalékos termékdíj-kedvezmény jelentős megtakarítást eredményez. A cégek érdeklődését általában az sem kelti fel, hogy a szimbólum felcímkézése a világon mindenütt javított az eladási statisztikákon.
A környezetbarát termékek számának ugrásszerű növekedését csak a mostaninál kedvezőbb áfakulcs bevezetésével lehetne elérni. Évente 12 milliárd forintért értékesítenek a tölggyel jelölt árukból, az átsorolás a jelenlegi 25 százalékos sávból a jövőre bevezetendő 15 százalékosba csupán egymilliárd forint bevételkiesést jelentene a költségvetésnek - irta a magyarorszag.hu.
Kampány a környezettudatos viselkedésért
Október végétől médiakampány indul a környezetbarát termékek népszerűsítésére. Az akció elsősorban a gyártókat célozza meg, a cél, hogy minél több új árucikk és szolgáltatás viselje magán a kocsánytalan tölgy emblémáját. Magyarországon mostanáig 250 portéka érdemelte ki a zöld minősítést.