1p

Október végétől médiakampány indul a környezetbarát termékek népszerűsítésére. Az akció elsősorban a gyártókat célozza meg, a cél, hogy minél több új árucikk és szolgáltatás viselje magán a kocsánytalan tölgy emblémáját. Magyarországon mostanáig 250 portéka érdemelte ki a zöld minősítést.

A cégeket érdekeltté kell tenni

A szakemberek nem számítanak arra, hogy a kampány után a gyártók nagy tömegben kérnek minősítést termékeiknek. Ezek előállítása ugyanis átlagban öt-tíz százalékkal költségesebb. Ez jelentős visszahúzó erő, pedig hosszú távon a kisebb energiafelhasználás és az ilyen cégeket megillető huszonöt százalékos termékdíj-kedvezmény jelentős megtakarítást eredményez. A cégek érdeklődését általában az sem kelti fel, hogy a szimbólum felcímkézése a világon mindenütt javított az eladási statisztikákon.

A környezetbarát termékek számának ugrásszerű növekedését csak a mostaninál kedvezőbb áfakulcs bevezetésével lehetne elérni. Évente 12 milliárd forintért értékesítenek a tölggyel jelölt árukból, az átsorolás a jelenlegi 25 százalékos sávból a jövőre bevezetendő 15 százalékosba csupán egymilliárd forint bevételkiesést jelentene a költségvetésnek - irta a magyarorszag.hu.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!