Erről Somogyi Zoltán, a Magyar Turizmus Rt. elnöke beszélt kedden Balatonfüreden, a cég igazgatótanácsának ülését követő sajtótájékoztatón. Elmondta: a marketingre fordítható idei 7 milliárd forintból egymilliárdot költenek a hazai turizmus fellendítésére. 2003-ra 6 százalékos belföldi és 2 százalékos külföldi forgalomnövekedést tervezett a társaság és ezek a célok az első negyedév adatai alapján tarthatók.
A belföldi forgalom valamivel jobb volt, mint 2002. első negyedévében, a külföldi viszont 5 százalékkal elmaradt, ami Somogyi Zoltán szerint azzal magyarázható, hogy idén a turistákat vonzó húsvéti ünnepek nem márciusban voltak. Az elnök szerint a májusi forgalomból lehet megalapozottabb következtetéseket levonni.
Kampányolnak az idegenforgalomért
A Magyar Turizmus Rt. májusban elindította a bel- és külföldi turisztikai piacélénkítő kampányát; belföldön 38 millió forintot, külföldön 145 milliót, Budapest reklámozására pedig további 100 milliót fordít a társaság.