A biztos a francia Le Monde-nak adott nyilatkozatában annak a véleményének adott hangot, hogy az európai légi iparban szükségszerű a konszolidáció. Uniós vélemény szerint Európa a jelenlegi helyzetben nem képes ennyi légitársaságot "eltartani", nemzeti légitársaságokat belátható idő múlva három-négy nagy társaság váltja majd fel, elsősorban fúziók révén idézte az MTI a lapot.
Ennek figyelembe vételével nem lát semmi rosszat a KLM-Air France egyesülésben, amellyel a nagyságra első európai légitársaság jön létre. Az ügylet valószínűleg ezen a héten zárul. Az új társaság évi 19,2 milliárd eurós forgalmával és 58,8 millió utassal a világ harmadik légitársasága lesz 226 járattal, 540 repülőgépes flottával és 106 ezer alkalmazottal.
Kapcsolódó anyag
Megszületett az Air France-KLM megállapodás
Koncentrálódik a piac, de nem árt a versenynek
Elsőre talán meghökkentő, hogy az EU versenybiztosa Mario Monti pozitívan fogadta az Air France és a KLM tervezett fúzióját, annak ellenére, hogy ezzel jelentősen koncentrálódik a piac.