Mint a felmérés összefoglalójából kiderül: a megkérdezettek 60 százaléka, ha lenne rá lehetősége, szívesen részt venne a szelektív hulladékgyűjtésben. Nagyon fontosnak tartja ezt az ügyet, saját háztartásában már meg is valósította a válaszadók 7 százaléka. Fontosnak tartja, s részben már ezek szerint gyűjti a háztartási szemetet 16 százalék.
Az elutasítók 17 százalékos tábora két csoportra oszlik: a többség semmiképpen sem fordítana gondot szelektív hulladékgyűjtésre, a kisebbség pedig akkor működne együtt, ha anyagi előnye származna ebből.
A GfK felmérése szerint a magasabb iskolai végzettségűek körében felülreprezentált a pozitív beállítódás, a diplomások között már minden kilencedik háztartásban szelektíven gyűjtik a hulladékot.
A rendelkezésre álló idő is szerepet játszik: a gyes-en, gyed-en lévő vagy háztartásbeli megkérdezettek 17 százalékának háztartásában napi gyakorlat a szelektív hulladékgyűjtés.
A felmérés foglalkozott azzal is, hogy eldobható vagy visszaváltható palackokban vásárolják-e inkább az üdítőitalt a felkeresettek. Legtöbben - 37 százalék - a nem visszaváltható palackot keresik.
A válaszadók 28 százaléka nem foglalkozik ezzel a kérdéssel, 25 százalékuk a visszaváltható palackot keresi. A többi válaszoló úgy nyilatkozott, hogy nem vásárol palackos italt.
A betétest választók aránya egyre nagyobb a magasabb iskolai végzettségű és a magasabb jövedelmű csoportokban. A betétdíjas palackokat vásárlók közül viszont csak 77 százalék viszi vissza a göngyöleget.
A nem visszaváltható palackokat a megkérdezettek 81 százaléka kidobja. Az erre kijelölt gyűjtőbe 12 százalék juttatja el ezeket a palackokat. A felsőfokú végzettségűeknél 18, a vezető beosztásúaknál pedig 22 százalék ez az arány.
Környezettudatos a hazai lakosság
A szelektív hulladékgyűjtéshez pozitívan viszonyul a lakosság többsége, állítja a GfK Piackutató Intézet most közzétett felmérése.