Újabb 182 ezer buszt és tehergépkocsit hív vissza a DaimlerChrysler haszongépjárműveket gyártó leányvállalata, a Mitsubishi Fuso. A hibás alkatrészek miatt korábban egy halálos kimenetelű baleset is történt.
Miután a Fuso már márciusban visszarendelt 112 ezer tehergépkocsit a műhelyekbe, most ismét tömeges visszahívásra kényszerült.
A céghez összesen 136 esetben érkezett olyan bejelentés, hogy egyes alkatrészek - legtöbbször a kupplung és a kézifék - meghibásodtak. A helyzet komolyságát jelzi, hogy ezekkel futnak az 1983 és 2002 közötti évjáratú modellek.
A Fuso jelenlegi főnöke, Wilfried Porth szerint a tömeges visszahívásokra már 1996-ban sort kellett volna keríteni, de az akkori vezetés - egyértelműen jogellenesen - az eltusolás politikáját folytatta. Porth szerint felháborító, hogy a cég a nyilvánvalóan hibás kuplungalkatrészek miatt korábban nem vállalta a felelősséget.
Egyedül utóbbi alkatrésszel kapcsolatban mintegy 50 panasz érkezett be az illetékesekhez. Egy esetben halálos baleset is bekövetkezett, amikor egy tehergépkocsi-vezető annak hibája miatt elvesztette uralmát a jármű felett és egy épületnek ütközött.
A visszahívásokkal való késlekedés miatt a rendőrség még május elején házkutatást tartott és őrizetbe vette a Mitsubishi Motors néhány korábbi menedzserét.
A fejlemények kellemetlenül érintik a Mitsubishi Motors szanálásától korábban visszalépett, de 37 százalékos tulajdoni hányadát továbbra is megtartó DaimlerChryslert. A német amerikai cég jelenleg 65 százalékban birtokolja a Mitsubishi Fusót, az attól 2003 elején nagyrészt megvált Mitsubishi Motors részesedése ma már csupán 20 százalékot tesz ki.
(Menedzsment Fórum)
Kuplunghiba miatt 182 ezer Mitsubishi Fuso-t hívnak vissza
Újabb 182 ezer buszt és tehergépkocsit hív vissza a DaimlerChrysler haszongépjárműveket gyártó leányvállalata, a Mitsubishi Fuso. A hibás alkatrészek következtében korábban egy halálos kimenetelű baleset is történt.