A Világgazdaság beszámolója szerint az elnök annak a véleményének adott hangot, hogy korántsem várható nagyarányú árcsökkentés, a kereskedők helyzete azonban jelentősen romolhat. A problémákra egy szakmai konferencián hívták fel a közvélemény figyelmét. Magyarországon kevés az olyan autóimportőr, amely szeretné megvédeni a hálózatát. Több esetben pedig úgy tűnik, mintha a márkakereskedők ellehetetlenítésére törekednének egyes képviseletek - jelentette ki Gablini Gábor, a Gépjármű-márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
A tanácskozásra az adott alkalmat, hogy az Európai Unióban október elsejétől alkalmazzák az új autókereskedelmi szabályrendszert, amely során teljesen új szerződések köttettek a kereskedők és a márkaképviseletek között, s amelyet az EU-csatlakozás után nálunk is bevezetnek. Jürgen Creutzig, a Gépjármű-márkakereskedők és Javítók Európai Szövetsége (CECRA) elnöke arra buzdította a magyar kereskedőket: saját érdekükben minél nagyobb számban tömörüljenek érdekvédelmi szövetségbe, s harcoljanak azért, hogy már a jövő év elejétől az új rendszer szerint dolgozhassanak - számolt be a Világgazdaság.
A felszólításnak szinte elébe ment Eppel János, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója, bejelentve: az öt márkát importáló cég még december folyamán megköti az új szerződéseket. Ezáltal a kereskedők is védettebbek lesznek, hiszen az új rendszerben két év a szerződések felmondási ideje, másrészt az üzletmenet is könnyebben tervezhető lesz - írja a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyag
Az autókereskedelem perspekítvái
Létükért küzdenek az autókereskedők
Érdekvédelmi szervezet létrehozására szólította fel a hazai autókereskedőket a szakma európai szövetségének elnöke, Jürgen Creutzig.