Amit lehetett ebben a helyzetben, azt elértük - összegezte a tárgyalások eredményét Vass István szakszervezeti titkár. Az Ikarus busznak ebben az évben már nemigen volt bevétele, az elbocsátásokkal járó kiadásokat így is a külföldi tulajdonos, az Iveco Rt. fogja finanszírozni. Megállapodás szerint a korengedményes nyugdíjazást támogatja a vállalat vezetése, de egyéni felülvizsgálatra számíthat az a 20-25 ember, aki élni kíván ezzel a lehetőséggel. Sokakat érintő kérdés a különböző tanulmányi szerződések helyzete. Az egyezség szerint a dolgozóknak nem kell visszafizetni a tanfolyamok árát, a lakáshiteleket továbbra is az eredeti szerződés alapján kell törleszteniük és a törzsgárda jutalmat is megkapják azok, akiknek az ebben az évben járna - hogy a legfontosabbakat említsem - idézte a szakembert a Magyar Rádió. Hogy pontosan kiket érint mindez, az ma fog kiderülni. Ma hozzák nyilvánosságra az elbocsátottak névsorát. A leépítés április nyolcadikától kezdődik meg, és várhatóan két, két és fél hét alatt fejeződik be. A jövő héten megkezdi a működését a munkaügyi központ irányításával egy tanácsadó iroda, amely a munka nélkül maradók elhelyezkedésében kíván segíteni, és ez nem is olyan könnyű feladat, hiszen sok az 50 év feletti munkatárs. A gyárban maradó, megközelítően 180 embernek két-három hónapra való munkája van, hogy ezután mi lesz velük, azt senki nem tudja. Áprilisban az ő sorsukról is tárgyalni fognak a szakszervezet és a vállalat irányítói.
Ma hozzák nyilvánosságra az elbocsátott Ikarus dolgozók névsorát
270 ember távozik az Ikarus székesfehérvári gyárából. Az elbocsátandó dolgozók névsorát ma hozzák nyilvánosságra. A cégnél maradóknak 2-3 hónapnyi munkája van.