2p

Az Unió azon év elején felmerült terve ellen, mely kötelezővé tenné a közösség államaiban előállított termékek egységes Made in the EU megjelölését, a német vállalatok éles hangú kritikát gyakoroltak. Pedig egyre több szakember véli úgy, hogy a Made in Germany címke veszített ragyogásából.

Az Unió azon év elején felmerült terve ellen, mely kötelezővé tenné a közösség államaiban előállított termékek egységes "Made in the EU" megjelölését, a német vállalatok éles hangú kritikát gyakoroltak. Pedig egyre több szakember véli úgy, hogy a Made in Germany címke veszített ragyogásából.

A Made in Germany jelölés a németek számára identitás egyik alappillére - írja a The New York Times, szerintük ez a címke világszerte a minőség, a szakértelem és a kimagasló mérnöki teljesítmény szinonimájává vált, és az emberek éppen azért vásárolnak bizonyos termékeket, mert azokat Németországban gyártják.

Számos jel utal azonban arra, hogy a büszkén hangoztatott német minőség az utóbbi években fokozatosan romlott. Az egyik markáns és sokak számára megrázó bizonyíték erre az volt, amikor a német ikonnak számító Mercedest egy rangos, nemzetközi, megbízhatósági teszten nemcsak a japán luxusautók, hanem saját anyacégének amerikai gyártmányai - a Chrysler és a Dodge - is megelőzték. Igaz ugyan, hogy a Mercedes a következő teszten visszaszerzett valamit hajdani dicsőségéből, két másik német autógyár, a Porsche és a Volkswagen azonban a 35. és a 36. helyet foglalhatta el a vizsgált 37 autómárka rangsorában.

A minőségromlás okait sokan találgatják: egyesek szerint a német fiatalok körében már kiment a divatból a szorgalmas és alapos munka, amelyre szüleik büszkeségüket alapozták, míg mások szerint inkább arról van szó, hogy a termékek a továbbra is roppant szorgalmas német mérnökök túlbonyolításra való hajlama miatt váltak egyre megbízhatatlanabbakká.

Kapcsolódó anyagok
Kötelezővé tehetik a Made in Europe megjelölést
A briteknek sem tetszik a Made in the EU
Felülmúlja minőségben a Hyundai a VW-t és a Porsche-t

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!