Az Unió azon év elején felmerült terve ellen, mely kötelezővé tenné a közösség államaiban előállított termékek egységes "Made in the EU" megjelölését, a német vállalatok éles hangú kritikát gyakoroltak. Pedig egyre több szakember véli úgy, hogy a Made in Germany címke veszített ragyogásából.
A Made in Germany jelölés a németek számára identitás egyik alappillére - írja a The New York Times, szerintük ez a címke világszerte a minőség, a szakértelem és a kimagasló mérnöki teljesítmény szinonimájává vált, és az emberek éppen azért vásárolnak bizonyos termékeket, mert azokat Németországban gyártják.
Számos jel utal azonban arra, hogy a büszkén hangoztatott német minőség az utóbbi években fokozatosan romlott. Az egyik markáns és sokak számára megrázó bizonyíték erre az volt, amikor a német ikonnak számító Mercedest egy rangos, nemzetközi, megbízhatósági teszten nemcsak a japán luxusautók, hanem saját anyacégének amerikai gyártmányai - a Chrysler és a Dodge - is megelőzték. Igaz ugyan, hogy a Mercedes a következő teszten visszaszerzett valamit hajdani dicsőségéből, két másik német autógyár, a Porsche és a Volkswagen azonban a 35. és a 36. helyet foglalhatta el a vizsgált 37 autómárka rangsorában.
A minőségromlás okait sokan találgatják: egyesek szerint a német fiatalok körében már kiment a divatból a szorgalmas és alapos munka, amelyre szüleik büszkeségüket alapozták, míg mások szerint inkább arról van szó, hogy a termékek a továbbra is roppant szorgalmas német mérnökök túlbonyolításra való hajlama miatt váltak egyre megbízhatatlanabbakká.
Kapcsolódó anyagok
Kötelezővé tehetik a Made in Europe megjelölést
A briteknek sem tetszik a Made in the EU
Felülmúlja minőségben a Hyundai a VW-t és a Porsche-t
Megkopott a német minőség
Az Unió azon év elején felmerült terve ellen, mely kötelezővé tenné a közösség államaiban előállított termékek egységes Made in the EU megjelölését, a német vállalatok éles hangú kritikát gyakoroltak. Pedig egyre több szakember véli úgy, hogy a Made in Germany címke veszített ragyogásából.