"A cégek ne csak beszéljenek a CSR-ről, hanem tegyenek is a társadalomért!" - vélekedett az egyik "megmondó ember" a minap. Szerinte ennek legkézenfekvőbb módja az lenne, ha az üzleti szféra alkalmazná a kirúgott közszolgákat.
Néhányan talán megmosolyogják a kijelentést, pedig ha sorba vesszük, mely cégek "nyomulnak" leginkább a CSR zászlaja alatt, akkor talán érthető a felvetés. Az etikusan gondolkodó vállalatok - ahogy a normákat követők magukat aposztrofálják - ugyanis döntően az érzékeny iparágak képviselői, amelyek - jól felfogott érdekük miatt - próbálják nem feltétlen közkedvelt tevékenységüket pozitív viselkedésmintával ellensúlyozni.
Így tehát a CSR-t legkomolyabban vevő cégek többnyire a dohánygyárak, az olajcégek vagy az egészségre gyakorolt hatásuk miatt viták kereszttüzébe kerülő élelmiszeripari társaságok, étteremláncok. Utóbbi kategória legnagyobb és legismertebb szereplője pedig az a McDonalds, ahol folyamatosan keresnek salátamosót és kiszolgálót is.
Ugye, csak van értelme a közszféra leépítését és a CSR-t összekapcsolni...
Király Béla
Kapcsolódó anyagok:
Megérhette kukoricázni
Antiterrorista középkor
Az időjárás mondjon le!
A tv-függő faj
Mfor-szubjektív