1p

A parlament által hétfőn elfogadott úgynevezett metrótörvény szerint a központi költségvetés 154 milliárd forint támogatást nyújt a fővárosnak a budapesti 4-es metróvonal Kelenföldi pályaudvar-Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.

Az állami támogatás összegét 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül tartalmazza a jogszabály. László Csaba pénzügyminiszter korábbi tájékoztatása szerint a kormány és a főváros közötti költségmegosztás a két pályaudvar közötti első szakaszra vonatkozóan 70-30 százalékos lesz.

A törvény rögzíti a budapesti 4-es metróvonal a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig terjedő szakasza megépítésének állami támogatását, a társfinanszírozás keretszabályait, illetve feltételeit. Az Országgyűlés ezzel törvényben adja meg a pénzügyi tárca vezetőjének a felhatalmazást támogatási szerződés megkötésére a fővárosi önkormányzattal. Demszky Gábor főpolgármester korábban elmondta, hogy az első szakasz munkálatai várhatóan 2007-2008-ra fejeződnek be. A főváros reményei szerint a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz finanszírozásáról még a jövő év végén, legkésőbb 2005 elején megszületik a döntés.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!