Az állami támogatás összegét 2002. évi áron, általános forgalmi adó nélkül tartalmazza a jogszabály. László Csaba pénzügyminiszter korábbi tájékoztatása szerint a kormány és a főváros közötti költségmegosztás a két pályaudvar közötti első szakaszra vonatkozóan 70-30 százalékos lesz.
A törvény rögzíti a budapesti 4-es metróvonal a Kelenföldi pályaudvartól a Keleti pályaudvarig terjedő szakasza megépítésének állami támogatását, a társfinanszírozás keretszabályait, illetve feltételeit. Az Országgyűlés ezzel törvényben adja meg a pénzügyi tárca vezetőjének a felhatalmazást támogatási szerződés megkötésére a fővárosi önkormányzattal. Demszky Gábor főpolgármester korábban elmondta, hogy az első szakasz munkálatai várhatóan 2007-2008-ra fejeződnek be. A főváros reményei szerint a Keleti pályaudvar és a Bosnyák tér közötti szakasz finanszírozásáról még a jövő év végén, legkésőbb 2005 elején megszületik a döntés.
Metróépítés: 154 milliárddal száll be az állam
A parlament által hétfőn elfogadott úgynevezett metrótörvény szerint a központi költségvetés 154 milliárd forint támogatást nyújt a fővárosnak a budapesti 4-es metróvonal Kelenföldi pályaudvar-Keleti pályaudvar között történő megépítéséhez.