2p

Az eredetileg tervezett, a GDP 3,8 százalékának megfelelő hiánnyal küldte az Országgyűlés elé a kormány a 2004-es költségvetési törvényjavaslatot. A tervezet rögzíti azt is: a jövő évi 3,8 százalékról 2005-ben a GDP 2,8 százalékára, 2006-ban pedig 2,5 százalékra kell mérsékelni az államháztartás hiányát – számolt be a Világgazdaság.

Jövőre az államkassza a bruttó hazai termék nagyobb hányada felett diszponál: az idei 43 százalékos tervezetről a GDP 44,4 százalékára emelkedne a jövedelemcentralizáció, és 47,5 százalékáról 48,2-ig nő az újraelosztási hányad, ami azt jelenti: az államháztartás bevételei 14 százalékkal, kiadásai 12 százalékkal bővülnek. Az állam működési funkcióira 10,9 százalékkal költünk többet az ideinél, míg a jóléti kiadásokra 9,2-del jut több forrás.

A takarékosság jegyében a minisztériumoknál csak a jelenleginél 10 százalékkal kisebb, a területi igazgatási szerveknél pedig 6 százalékkal kisebb létszámnak megfelelő juttatással tervez csak a következő büdzsé. 200 milliárddal növekednek a beruházási célú állami kiadások, amiből 150 milliárd az utakra és autópályákra fordított összeg növekménye. Így 207 milliárd forint áll rendelkezésre a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésére – írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!