A kép megtekintéséhez klikkeljen ide.
A környezetileg igazán áldozatkész fogyasztók kis száma miatt az ökotermékeknek legalább a megszokott minőséget kell felmutatniuk. Az ökológiai elviselhetőség azonban összeköthető más előnyökkel is, amik a kollektív hasznosság mellett belső, egyéni hasznot is eredményeznek. Példák: környezet és egészség, környezet és kényelem, környezet és anyagi előny. Az ökotermékek elterjedését és a beléjük vetett bizalmat remélhetőleg nagyban fogja fokozni az új magyar környezetbarát termékjel.
Árpolitikánknál a költség/haszon hányados csökkentésére kell törekedni, s ügyelni a keresletdiktálta stratégia veszélyére ezen a területen. Elosztási politikánk kialakításánál fontosak a rövidebb, közvetlenebb csatornák, a géppark és az alkalmazott járművek hatásai, valamint a csatornák visszafelé is átjárhatóvá tétele. A kommunikációs politika számára már nem marad más hátra, mint környezeti elhivatottságunk közlése a megfelelő célcsoportok számára.
Globálisan szemlélve elmondhatjuk: a környezeti problémák megoldásához útirányunk gyökeres megváltoztatására lenne szükség, ez azonban nem valósítható egyszerre. Radikális átalakítás helyett az először kis dolgokra kell rábírnunk az embereket. A fogyasztókat kör-nyezeti preferenciákra vásárlásaikor, a vállalatokat pedig működésük újragondolására. Mindezt persze saját érdekeikkel összhangban. Ehhez nyújthat segítséget az ökomarketing.
Mindennapi gazdasági döntések és mindennapi környezetvédelem
Nem vitatja senki, hogy gazdaságunk egész eszközrendszerével, infrastruktúrájával, növekedésorientáltságával és az emberek fogyasztási szokásainak alakításával központi szerepet játszik a természeti környezet további és egyre gyorsuló pusztításában.