3p

A járműipar minőségbiztosítási szempontból mindig is megkülönböztetett figyelmet igénylő ágazat volt. A kiélezett piaci verseny következtében a minőségügyi szemlélet hangsúlyosan érvényesül az ágazatban.

Kapcsolattartás a vevőkkel

A vevők (üzemeltetők) részére a termék teljes élettartama alatt a minőség fenntartását biztosító szolgáltatást kell nyújtani:

  • a jármű üzemeltetésére való felkészítéssel,

  • a jármű javításának biztosításával.


Az üzemeltetésre való felkészítés szolgáltatásainak célja, hogy a jármű üzemeltetők és fenntartók szakemberei teljes mértékben birtokába kerüljenek a termékorientált speciális ismereteknek. A szolgáltatások kiterjednek:

  • a termékről nyújtott tájékoztatásra a potenciális üzemeltetők részére,

  • informatív és kísérő dokumentációk biztosítására az érdeklődő vevők részére,

  • tanácsadásra a felhasználóknál felmerült problémák megoldásához,

  • különböző szintű oktatás szervezésére és lebonyolítására a típusokhoz kapcsolódó speciális ismeretek megszerzésére:
    • a jármű üzemeltető személyzet részére, a jármű átvételt megelőzően,

    • a szerviz és karbantartási szervezetek szakemberei részére.


Az értékesített jármű - garanciális időtartamon belüli és azon túli - gyors és megbízható javításának megfelelő megszervezése a vevőkör megtartásának és bővítésének egyik legfontosabb előfeltétele. Ennek biztosítására a vevőszolgálat:

  • kialakítja a járművek garanciális javításának - saját és szerződéses - üzemhálózatát, ezen belül megvalósítja:
    • a teljes garanciális javítást,

    • szervizt és rendszeres karbantartás ellátást,

    • garancián túli javítások vállalását,


  • megszervezi és lebonyolítja a garanciális és azon túli javítások zavartalan pótalkatrész-ellátását.


Az üzemeltetői észrevételek gyűjtése a gyártó és beszállító vállalatok minőségjavító és minőségfejlesztő intézkedéseinek előkészítését szolgálja. A vevőszolgálat kihelyezett egységei (kirendeltségek, szervizek, referencia üzemi megfigyelők) az alábbi információkat gyűjtik:

  • vevői (üzemeltetői) reklamációk, igények és javaslatok,

  • garanciális meghibásodások adatai,

  • garanciális pótalkatrész felhasználás a saját, a szerződéses és a garancia megváltásos üzemeknél,

  • szerviz és karbantartási ráfordítások adatai a saját- és referencia üzemekből,

  • garancián túli meghibásodási adatok a javítóüzemekből,

  • felhasználóknál végzett vizsgálatok és elemzések, célvizsgálatok eredményei,

  • élettartamra vonatkozó információk,

  • lecserélt hibás alkatrészek és meghibásodásukra vonatkozó információk.




A cikk folytatása


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!