Kapcsolattartás a vevőkkel
A vevők (üzemeltetők) részére a termék teljes élettartama alatt a minőség fenntartását biztosító szolgáltatást kell nyújtani:
- a jármű üzemeltetésére való felkészítéssel,
-
- a jármű javításának biztosításával.
Az üzemeltetésre való felkészítés szolgáltatásainak célja, hogy a jármű üzemeltetők és fenntartók szakemberei teljes mértékben birtokába kerüljenek a termékorientált speciális ismereteknek. A szolgáltatások kiterjednek:
- a termékről nyújtott tájékoztatásra a potenciális üzemeltetők részére,
-
- informatív és kísérő dokumentációk biztosítására az érdeklődő vevők részére,
-
- tanácsadásra a felhasználóknál felmerült problémák megoldásához,
-
- különböző szintű oktatás szervezésére és lebonyolítására a típusokhoz kapcsolódó speciális ismeretek megszerzésére:
- a jármű üzemeltető személyzet részére, a jármű átvételt megelőzően,
-
- a szerviz és karbantartási szervezetek szakemberei részére.
Az értékesített jármű - garanciális időtartamon belüli és azon túli - gyors és megbízható javításának megfelelő megszervezése a vevőkör megtartásának és bővítésének egyik legfontosabb előfeltétele. Ennek biztosítására a vevőszolgálat:
- kialakítja a járművek garanciális javításának - saját és szerződéses - üzemhálózatát, ezen belül megvalósítja:
- a teljes garanciális javítást,
-
- szervizt és rendszeres karbantartás ellátást,
-
- garancián túli javítások vállalását,
- megszervezi és lebonyolítja a garanciális és azon túli javítások zavartalan pótalkatrész-ellátását.
Az üzemeltetői észrevételek gyűjtése a gyártó és beszállító vállalatok minőségjavító és minőségfejlesztő intézkedéseinek előkészítését szolgálja. A vevőszolgálat kihelyezett egységei (kirendeltségek, szervizek, referencia üzemi megfigyelők) az alábbi információkat gyűjtik:
- vevői (üzemeltetői) reklamációk, igények és javaslatok,
-
- garanciális meghibásodások adatai,
-
- garanciális pótalkatrész felhasználás a saját, a szerződéses és a garancia megváltásos üzemeknél,
-
- szerviz és karbantartási ráfordítások adatai a saját- és referencia üzemekből,
-
- garancián túli meghibásodási adatok a javítóüzemekből,
-
- felhasználóknál végzett vizsgálatok és elemzések, célvizsgálatok eredményei,
-
- élettartamra vonatkozó információk,
-
- lecserélt hibás alkatrészek és meghibásodásukra vonatkozó információk.