2p

A szolgáltatások, így a kereskedelem esetében sem lehet olyan egzakt tényezőket felállítani, amit fizikai műszerekkel mérhetnénk. A fogyasztók mégis érzékelik, hogy az általuk elvárt módon történik a kiszolgálás. A szolgáltatás igénybe vevőjére ezért az első benyomások illetve a jószág elfogyasztásával kapott kép hat igen erősen, amely segítségével azután véleményt alkot a szolgáltatóról.

Fontos a megfelelő áruválaszték biztosítása, az árusítás technikai feltételeinek folyamatos javítása, korszerűsítése. A minőségügyi szempontok alapján történő áruátvételt az összes folyamatszakaszban, amikor az áru gazdát cserél, biztosítani kell, és akkor is ellenőrizni kell a minőségét, mielőtt a fogyasztónak átadják, kiszolgálják.

A tárolást, raktározást a vonatkozó jogszabályok szerint és a minőségügyi szempontoknak megfelelően kell szabályozni a tárolási körülmények, anyagmozgatás, állagmegőrzés biztosítása és az áru tárolása, bevételezése, kiadása és a nyilvántartás tekintetében egyaránt. Lényeges a termékek azonosítása, az ügyletek visszakövethetőségének biztosítása a megrendeléstől, szerződéstől a teljesítésig az összes szakaszban. Amely termékeknél szükséges, a bizonylatok biztosítása, ügyelni kell arra, a termék és a hozzá tartozó bizonylat összetartására az összes szakaszban, termelőtől fogyasztóig.

A fogyasztó tájékoztatását a termékről és annak használatáról a jogszabályi kötelezettség és minőségügyi szempontok szerint kell megvalósítani. A termelőt tájékoztatni kell a fogyasztói tapasztalatokról, véleményekről, igényekről, a piaci tendenciák alakulásáról. A vonatkozó információkat módszeresen gyűjteni kell.


A cikk folytatása


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!