Minőség a hirdetésben
Ez a pont tulajdonképpen a marketingkommunikációs tevékenység hitelességére vonatkozó irányelveket fogalmazza meg (a később ismertetendő minőségdimenziók között az ígéret - mint pl. a kommunikációs ígéret - minőségképet alakító tényező!).
Minden termék, illetve szolgáltatás hirdetésének összhangban kell lenni a specifikációkkal, valamint figyelembe kell venni a fogyasztók minőségi elvárásait is. A kommunikáció ígérete tehát legyen minden esetben megalapozott, ne értékelje sem túl-, sem alul az adott terméket, illetve szolgáltatást. A marketingrészlegnek ezen túl felelősséggel vállalni kell azokat az (akár pénzügyi) következményeket, amelyek a reklámban megfogalmazott ígéret teljesíthetetlensége (vagy nem teljesítése) miatt felmerülhetnek.
A cikk folytatása
Szerző: Ferber István
Forrás: Minőségportál
Minőségbiztosítás a marketingben
Mint minden szolgáltatási tevékenység esetében így a marketingnél is rendkívül fontos, hogy ennek során a vevők folyamatos magas szintű kiszolgálásban részesüljenek. Ez csak a vevői igények pontos ismeretével, és - noha egy kreatív tevékenység során többen ódzkodnak tőle, de - a folyamatok irányításának szabályozottságával érhető el.