2p

A szerző bemutatja a nemzetközi fejlődésnek azt a három területét, amely az utóbbi évtizedben felpezsdítette az üzleti életet, az oktatást, az egészségügyet és a közszolgálati tevékenységet, és amely véleménye szerint megalapozta a minőségügy jövőjét. Ezután részletezi a minőség jövőjének a legfontosabb irányait, majd vázolja a General System Co. által kidolgozott Total Quality 2000-et.

3. A tapasztalat azonban arra is utal, hogy az internet erősítheti a vevő vásárlási hatását a minőség értékére - felfelé vagy lefelé - jóval nagyobb mértékben, mint korábban. Ha egy vállalat ezt nem irányítja kifogástalanul, és ezáltal vevői elégedetlenség és hibák jelentkeznek, ennek híre olyan gyorsan elterjed, hogy az elégedettség súlyosan károsítani fogja a vállalat üzemi eredményét. Adataink szerint, ha a jól informált vevőknek megfelel az interneten lebonyolított termék- vagy szolgáltatás üzlet, ezt hat másik vevővel közlik. Ha nem felel meg, 47 vevőt tájékoztatnak erről. Röviden, ez a hatása az internetnek a minőség értékére, és ez lesz az egyik mértéke a 21. századi piac minőségelvárásának.

Összegezve a tapasztalatot: világos, hogy az internetes műveletek hatása következtében a vállalat minősége gyorsan átláthatóvá válik a vevői számára, nem csak a kezdő, hanem a jól megalapozott és azinterneten aktívan működő vállalat esetében is. Az internetes vásárlások révén a vevők megkerülik azokat az információs, minőségügyi és marketingcsatokrnákat, amelyekre e vállalatok hosszú időn keresztül felépítették termékeik értékesítését, és megítélték a marketinghíreket arról, hogyan vélekednek a vevők a termékeikről.

Ha a régebben megalapított vállalatok rátérnek az internet használatára, szükséges, hogy újraalakítsák mind a marketinget, mind a minőségirányítást. Tapasztalataink szerint a megvalósulás kulcsa az, hogy ezek a vállalatok milyen hatékonyan állítják ki és vezetik be azokat a hathatós új minőségügyi folyamatokat, amelyek - összhangban az internet által támasztott minőségügyi követelményekkel - megalapozták a minőségügyi teljesítés szükséges továbbfejlesztését.


Folytatjuk


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!