3. A tapasztalat azonban arra is utal, hogy az internet erősítheti a vevő vásárlási hatását a minőség értékére - felfelé vagy lefelé - jóval nagyobb mértékben, mint korábban. Ha egy vállalat ezt nem irányítja kifogástalanul, és ezáltal vevői elégedetlenség és hibák jelentkeznek, ennek híre olyan gyorsan elterjed, hogy az elégedettség súlyosan károsítani fogja a vállalat üzemi eredményét. Adataink szerint, ha a jól informált vevőknek megfelel az interneten lebonyolított termék- vagy szolgáltatás üzlet, ezt hat másik vevővel közlik. Ha nem felel meg, 47 vevőt tájékoztatnak erről. Röviden, ez a hatása az internetnek a minőség értékére, és ez lesz az egyik mértéke a 21. századi piac minőségelvárásának.
Összegezve a tapasztalatot: világos, hogy az internetes műveletek hatása következtében a vállalat minősége gyorsan átláthatóvá válik a vevői számára, nem csak a kezdő, hanem a jól megalapozott és azinterneten aktívan működő vállalat esetében is. Az internetes vásárlások révén a vevők megkerülik azokat az információs, minőségügyi és marketingcsatokrnákat, amelyekre e vállalatok hosszú időn keresztül felépítették termékeik értékesítését, és megítélték a marketinghíreket arról, hogyan vélekednek a vevők a termékeikről.
Ha a régebben megalapított vállalatok rátérnek az internet használatára, szükséges, hogy újraalakítsák mind a marketinget, mind a minőségirányítást. Tapasztalataink szerint a megvalósulás kulcsa az, hogy ezek a vállalatok milyen hatékonyan állítják ki és vezetik be azokat a hathatós új minőségügyi folyamatokat, amelyek - összhangban az internet által támasztott minőségügyi követelményekkel - megalapozták a minőségügyi teljesítés szükséges továbbfejlesztését.
Folytatjuk
Minőségügyi trendek az új évezredben
A szerző bemutatja a nemzetközi fejlődésnek azt a három területét, amely az utóbbi évtizedben felpezsdítette az üzleti életet, az oktatást, az egészségügyet és a közszolgálati tevékenységet, és amely véleménye szerint megalapozta a minőségügy jövőjét. Ezután részletezi a minőség jövőjének a legfontosabb irányait, majd vázolja a General System Co. által kidolgozott Total Quality 2000-et.