A lap keddi számában leírtak szerint satuba kerültek a válság miatt a vállalatvezetők: a visszaeső kereslet miatt mérsékelniük kell költségeiket, ám a várható fellendülés kihasználásához innovatív termékekre van szükségük, amelyek fejlesztésére folyamatosan költeniük kell.
Az ellentmondást sok cégnél úgy oldják fel, hogy csak mérsékelten csökkentik a kutatási és fejlesztési kiadásokat, de alaposan átvizsgálják a projekteket és módosítják a prioritásokat, hogy azok a fejlesztések kapják a pénzt, amelyek nagyobb, gyorsabb megtérülést ígérnek.
A Booz & Co. tanácsadó cég nemrégiben megjelent tanulmánya szerint a világ ezer legnagyobb k+f büdzsével rendelkező vállalata egyszerűen leállította gyengébb kilátásokkal kecsegtető programjait. A csoportba tartozó cégek csaknem fele megszigorította az új fejlesztések indításának feltételeit. A teljesen új kutatáson alapuló projektek háttérbe szorultak, ezek helyett olyan innovációkra koncentrálnak a vállalatok, amelyek valamilyen meglévő technológia újszerű felhasználásával teszik lehetővé új termék létrehozását.
MTI