2p

Jóllehet a vállalkozások kétszer is meggondolják, milyen innovációra költenek, a fejlesztések nem álltak le. Van olyan vállalat, amely többet szán kutatásokra, mint a válság előtt - írta a Napi Gazdaság.

A lap keddi számában leírtak szerint satuba kerültek a válság miatt a vállalatvezetők: a visszaeső kereslet miatt mérsékelniük kell költségeiket, ám a várható fellendülés kihasználásához innovatív termékekre van szükségük, amelyek fejlesztésére folyamatosan költeniük kell.

Az ellentmondást sok cégnél úgy oldják fel, hogy csak mérsékelten csökkentik a kutatási és fejlesztési kiadásokat, de alaposan átvizsgálják a projekteket és módosítják a prioritásokat, hogy azok a fejlesztések kapják a pénzt, amelyek nagyobb, gyorsabb megtérülést ígérnek.

A Booz & Co. tanácsadó cég nemrégiben megjelent tanulmánya szerint a világ ezer legnagyobb k+f büdzsével rendelkező vállalata egyszerűen leállította gyengébb kilátásokkal kecsegtető programjait. A csoportba tartozó cégek csaknem fele megszigorította az új fejlesztések indításának feltételeit. A teljesen új kutatáson alapuló projektek háttérbe szorultak, ezek helyett olyan innovációkra koncentrálnak a vállalatok, amelyek valamilyen meglévő technológia újszerű felhasználásával teszik lehetővé új termék létrehozását.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!