2p

A magyar vállalatok mindössze 2-3 százaléka valósít meg folyamatos, intenzív innovációt, ez pedig nagyon kevés - mondta el Bendzsel Miklós a Magyar Szabadalmi Hivatal elnöke az innovációval foglalkozó csütörtöki budapesti konferencián.

A cégek további 20 százalékánál elemeiben felfedezhető az innováció, de még így is nagyon alacsony az innovatív vállalatok aránya hazánkban. Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke vitatkozott azzal a nézettel, hogy csak a lineáris innovációs megoldások vezethetnek sikerre, vagyis ha az alapkutatást egy folyamatban követi az alkalmazott kutatás, a fejlesztés, a gyártás, az értékesítés. A sikeres innovációnak sok más formája lehetséges, a kutatóhelyek különben sem úgy működnek mint a vállalatok - jegyezte meg.

Pálinkás József, akit a közelmúltban választottak meg az Akadémia elnökévé, sürgette, hogy a szervezet ismerje meg a magyar vállalatok innovációs igényét, a cégek pedig legyenek tisztában az MTA kutatási kapacitásával. Ez főleg a nagyvállalatokra igaz, a magyarországi kis cégek reálisan főként csak arra törekedhetnek, hogy a nagyobb vállalatok beszállítóiként legyenek részesei a nemzetközi innovációnak - tette hozzá. Az innováció ma már elsősorban csak nemzetközi, globális szinten értelmezhető - hangsúlyozta az akadémia elnöke.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!