A cégek további 20 százalékánál elemeiben felfedezhető az innováció, de még így is nagyon alacsony az innovatív vállalatok aránya hazánkban. Pálinkás József, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke vitatkozott azzal a nézettel, hogy csak a lineáris innovációs megoldások vezethetnek sikerre, vagyis ha az alapkutatást egy folyamatban követi az alkalmazott kutatás, a fejlesztés, a gyártás, az értékesítés. A sikeres innovációnak sok más formája lehetséges, a kutatóhelyek különben sem úgy működnek mint a vállalatok - jegyezte meg.
Pálinkás József, akit a közelmúltban választottak meg az Akadémia elnökévé, sürgette, hogy a szervezet ismerje meg a magyar vállalatok innovációs igényét, a cégek pedig legyenek tisztában az MTA kutatási kapacitásával. Ez főleg a nagyvállalatokra igaz, a magyarországi kis cégek reálisan főként csak arra törekedhetnek, hogy a nagyobb vállalatok beszállítóiként legyenek részesei a nemzetközi innovációnak - tette hozzá. Az innováció ma már elsősorban csak nemzetközi, globális szinten értelmezhető - hangsúlyozta az akadémia elnöke.