3p

A legnagyobb ausztriai biztosítók elvetették azt a tervet, hogy ügyfeleik autóit költségcsökkentés céljából magyar és szlovák műhelyekbe javíttassák meg. Az AVA így egyedül maradt elképzelésével.

A legnagyobb ausztriai biztosítók elvetették azt a tervet, hogy ügyfeleik autóit költségcsökkentés céljából szlovák és magyar műhelyekbe javíttassák meg. Az AVA így egyedül maradt elképzelésével.

Az AVA biztosítótársaság még a múlt héten jelentette be azon tervét, miszerint a jövőben az osztrák cégeknél lényegesen olcsóbb magyar és szlovák autószerelő-műhelyekkel végeztetné el az ügyfelek kocsijának javítását. Eszerint az ügyfél a jövőben kétféle szerződés közül választhat a biztosítónál. A drágább verzióban a kocsit - az eddigivel megegyező módon - osztrák műhelyekben látnák el, a második csomagot választók járművét viszont magyar vagy szlovák szervizbe szállítanák. Utóbbi megoldás 20-30 százalékkal kisebb biztosítási díjat eredményezne.

A vezető ausztriai biztosítók - Generali, Wiener Städtische, Uniqa - most egységesen az AVA elképzelése ellen fordultak és azt közölték, hogy a jövőben is a hazai műhelyek szolgáltatásait kívánják igénybe venni.
"Az ügyfeleink többsége ragaszkodik ahhoz, hogy továbbra is itthon javítsák a kocsiját. Nekünk tiszteletbe kell tartanunk ezt az igényt, hiszen mindenkinek joga van a szabad műhelyválasztáshoz" - nyilatkozta a Der Standardnak Bruno Friedl, az 1,1 millió biztosított gépkocsival piacvezető Generali első embere.
Friedl szerint az osztrákoknak csupán kis része lenne hajlandó a szomszédos országba vinni kocsiját, s ez alól maximum a határ menti régiókban lakók jelenthetnek kivételt.
A vezető szerint a szlovák vagy magyar műhelyek igénybevétele esetén az évente átlagosan 500-600 eurós biztosítási díjaknak maximum 20 százalékát, csupán mintegy 100-150 eurót lehetne megspórolni, ráadásul először a garanciális igényeket és az ígéreteket is szintbe kellene hozni.

Az mindenesetre tény, hogy az osztrák biztosítási szektor személyautókkal foglalkozó üzletága tavaly összesen 270 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni, a szervizköltségek pedig csupán az idei évben 4,4 százalékkal emelkedtek. Friedl szerint ezen belül különösen a magas munkaerőköltségek (90 euró/óra) drágítják meg a díjakat.

A biztosítók a szervizelés kihelyezése helyett pótlólagos intézkedésekkel kívánják keretek közé szorítani a költségeket. Így például az alkatrészek cseréje helyett az olcsóbb javítást helyeznék előtérbe, másrészt nagyobb figyelmet fordítanának a szerviz nyújtotta szolgáltatások ellenőrzésére is.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!