Az alkalmazott feltételrendszer - a vállalkozásba adás módja, a finanszírozási konstrukció, a szerződéses árak kialakítása, a szerződéses feltételek és a technológia - nem teremtette meg az M7-es autópálya gazdaságos felújításának lehetőségét a Budapest-Zamárdi közötti szakaszon - állapította meg az MTI-hez eljutatott vizsgálatában az Állami Számvevőszék (ÁSZ).
A beruházás 72,4 milliárd forintba került. A finanszírozásában a Magyar Fejlesztési Bank kapott meghatározó szerepet. Ebben a struktúrában az állam tulajdonosi érdekeit képviselni hivatott ágazati szakmai irányítás és felügyeleti ellenőrzés szerepe 2002. év végéig formális volt - rögzíti az ÁSZ jelentés.
A beruházásnál nem volt közbeszerzés, a vállalkozási szerződéseket versenyeztetés nélküli kötötték, így nem érvényesült a verseny árleszorító hatása. Az átalányáras szerződéstípus elsődleges alkalmazása nem nyújtott megfelelő garanciát a közpénzek átlátható felhasználásához. A leszerződött technológia nem vált be a kivitelezés megkezdésekor, ezért azt megváltoztatták, azonban emiatt a szerződések műszaki tartalmát és az árat nem módosították.
Nem gazdaságos az M7-es felújítása
Az Állami Számvevőszék szerint az M7-es autópálya felújítása során alkalmazott feltételrendszer nem teremtette meg a gazdaságos felújításának lehetőségét.