Mint ismert az egyik legnagyobb francia vállalat az Alstrom megrendült helyzetét jelentős állami részvétellel kívánták stabilizálni. A franciák szerint stratégiai jelentőségű a vállalat, emellett ugyanakkor az egyik legnagyobb munkaadó, így mindenképp elszeretné az állam kerülni a felszámolást.
Franscisco Alvarez Cascos spanyol közlekedési miniszter szerint az Alstomnak továbbra is fontos helyet kell elfoglalnia a csúcstechnológiát alkalmazó európai járműgyártásban, hogy fennmaradhasson a verseny az ágazatban.
A pénzügyi csőd szélére került Alstom-csoport, amelynek a francia állam készül mentőövet dobni, többek között nagy sebességű vasúti járműveket (TGV) és óceánjárókat, valamint nukleáris reaktorokat gyárt. A brüsszeli bizottság a múlt héten figyelmeztette Franciaországot, hogy a támogatáshoz meg kell szereznie előzetes hozzájárulását – közölte az MTI-Eco.
Mario Monti versenypolitikai biztos szóvivője szerint azonban elhamarkodott lenne azt állítani, hogy a bizottság nem érzékeny az európai ipar stratégiai érdekeire. Brüsszel még semmilyen érdemi lépést nem tett az Alstom-ügyben, és nem is tehetett, mert Párizstól egyelőre csak előzetes tájékoztatást kapott a tervezett támogatásokról, ez pedig még nem tekinthető hivatalos értesítésnek.
Kapcsolódó anyag
Hétmilliárd euró kellene 27000 álláshoz
Nem tetszik a mentőöv
Az Európai Bizottság hétfőn tartózkodóan reagált azokra a véleményekre, amelyek szerint szavatolnia kellene az olyan, stratégiai fontosságúnak tekintett európai vállalatok életképességét, mint a francia Alstom.